همشهری آنلاین: در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آ ث میلان در دیداری یک‌طرفه آرسنال را با ۴ گل در هم کوبید.

کوین پرینس بوتنگ

شامگاه چهارشنبه (۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن) و در دومین روز از رقابت‌های چمپیونزلیگ اروپا در مرحله‌ یک‌هشتم نهایی، آرسنال لندن به خانه‌ آ ث میلان رفت. این مسابقه که در برابر دیدگان بیش از ۶۴ هزار تماشاگر ورزشگاه جوزپه مه‌آتزا برگزار شد، در نهایت با پیروزی پر گل میزبان پایان یافت.

ابراهیموویچ، بوآتنگ و روبینیو اضلاع مثلث طلایی میلان در این دیدار بودند که هر سه هم موفق به گلزنی شدند. کوین پرینس بوآتنگ، ملی‌پوش فوتبال غنا، نه تنها گل نخست دیدار را در دقیقه ۱۵ با ضربه‌ای روی پا و تماشایی به ثمر رساند، بلکه در طول ۷۰ دقیقه حضور در میدان نقش تعیین‌کننده‌ای در بازی‌سازی شاگردان ماسیمیلیانو آلیری داشت.


روبینیوی برزیلی نیز دو بار دروازه‌ شاگردان ونگر را گشود. گل چهارم میلان را هم زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم ۱۹۵ سانتی‌متری فوتبال سوئد، از روی نقطه‌ پنالتی به ثمر رساند. ابراهیموویچ در ۵ باری که در فصل جاری لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا به میدان آمده ۵ گل به ثمر رسانده که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

تنها ستاره‌ بداقبال میزبان این دیدار کلارنس سیدورف هلندی بود که پس از تنها ۱۲ دقیقه حضور در میدان به دلیل مصدومیت جای خود را به امانوئلسون داد.

در این مصاف آرسنال با وجود این که از لحاظ شمار کرنرها و زمان تصاحب توپ با حریف میلانی خود در یک سطح بود، هرگز نتوانست برای میزبان خطرساز شود. چند موقعیت معدودی هم که عموما در پی حرکت‌های انفرادی روبین فان‌ پرسی هلندی در نیمه‌ دوم دست داد، با واکنش سنگربان میلن، کریستیان آبیاتی بی‌اثر ماندند. دیدار برگشت در لندن تنها موقعیت آرسنال برای باقی‌ماندن در گردونه‌ رقابت‌های فصل جاری ا‌ست.

زلاتان

به گزارش دویچه‌وله، در دیگر مسابقه‌ شامگاه چهارشنبه زنیت سن‌پترزبورگ مهمان خود، بنفیکا لیسبون را ۳ بر ۲ از پیش رو برداشت. شب پیش از این دیدارها هم بارسا ۳ بر 1 بایر لورکوزن را شکست داده بود و لیون فرانسه با یک گل از سد نیکوزیای قبرس گذشته بود. دیدارهای برگشت این تیم‌ها شانزدهم و هفدهم اسفند برگزار خواهند شد.

برنامه‌ دیگر دیدارهای دور رفت از مرحله‌ یک‌هشتم نهایی:


۲ اسفند:

زسکا مسکو - رئال مادرید

ناپل - چلسی


۳ اسفند:

بازل - بایرن مونیخ

المپیک مارسی - اینتر میلان

 

کد خبر 160798
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز