بارسا برای رسیدن به پنجمین نیمه‌نهایی متوالی لیگ قهرمانان، امشب باید بتواند در نوکمپ میلان را شکست دهد.

فوتبال

این رکوردی است که رئال مادرید بین سال‌های 1956 تا 1960 ثبت کرده و حالا شاگردان گواردیولا برای تکرار آن 90دقیقه نفسگیر را در برابر تیم آماده میلان در پیش دارند. بازی رفت دو تیم در سن سیرو با وجود برتری نسبی بارسا با تساوی بدون گل به پایان رسید؛ نخستین باری که یک تیم اروپایی در دو و نیم سال گذشته توانست مانع گلزنی بارسا شود. خط دفاعی بدون اشتباه میلان با مهار مسی نقش زیادی در کسب این نتیجه داشت و این تیم امیدوار است با یک تساوی با گل بتواند مدعی اصلی قهرمانی اروپا را کنار بزند.

البته مسی در این بازی انگیزه‌های زیادی برای گلزنی دارد و با زدن یک گل می‌تواند رکورد 12 گل زده در یک فصل لیگ قهرمانان را که فصل قبل توسط خودش و در سال 2003 توسط فان نیستلروی به ثبت رسیده را بشکند. او همچنین برای ثبت پنجاهمین گلش در این تورنمنت تنها یک گل نیاز دارد. او شنبه شب در پیروزی 2 بر صفر تیمش برای بیلبائو، پنجاه و ششمین گل این فصل را زد، ولی گلزنی در بازی امشب ارزش ویژه‌ای خواهد داشت. بارسا از سال 2009 در مسابقات اروپایی در نوکمپ شکستی نداشته، در حالی که میلان هم در این فصل لیگ قهرمانان در حسرت برد خارج از خانه است. البته تساوی 2 - 2 این تیم در نوکمپ در مرحله گروهی فصل جاری این تیم را برای گرفتن نتیجه دلخواه امیدوار می‌کند.

پدرو، مهاجم بارسا در آستانه چهارمین رویارویی این فصل دوتیم می‌گوید: «میلان تیم بزرگی است، بازیکنان بزرگی دارد و کار ما را سخت می‌کند. حتی اگر بازی را در اختیار بگیریم، نباید با خیال راحت بازی کنیم، چون آنها در یک لحظه می‌توانند سرنوشت بازی را تغییر بدهند.» در پایان بازی رفت بارسایی‌ها نسبت به کیفیت چمن سن سیرو معترض بودند، ولی شاگردان گواردیولا امشب برای پیاده کردن فوتبال تکضرب‌شان روی چمن عالی نوکمپ مشکلی ندارند.

بازگشت پاتو

میلان، صدرنشین سری A شنبه شب مقابل کاتانیا با تک گل روبینیو به تساوی یک‌یک رسید و امشب هم می‌تواند روی این مهاجم برزیلی که به‌تدریج به دوران اوج نزدیک می‌شود حساب کند. همچنین پاتو، دیگر مهاجم برزیلی میلان که در تساوی 2-2 دو تیم در مرحله گروهی زننده یکی از گل‌ها بود، مصدومیت کمرش را پشت سر گذاشته و آماده بازی است.

البته خطرناک‌ترین بازیکن میلان برای این بازی که رسانه‌های ایتالیایی آن را شهرآورد جهان نامیده‌اند، زلاتان خواهد بود. مهاجم سوئدی برای بازگشت به نوکمپ انگیزه زیادی دارد و مثل مرحله قبل که نقش پررنگی در حذف آرسنال داشت، امشب هم می‌تواند سرنوشت ساز باشد. بدین ترتیب دوئل مدافعان میانی بارسا، پیکه و ماسکرانو که شنبه شب نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند، با مهاجم شماره یک میلان دیدنی خواهد بود. آلگری، سرمربی میلان درباره بازی امشب می‌گوید:« نبرد بسیار سختی خواهد بود، ولی ما برای آن آماده‌ایم. باید بهترین بازی مان را به نمایش بگذاریم.» نستای 36 ساله که در بازی رفت، کار مسی را دشوار کرده بود، در بازی شنبه‌شب استراحت کرد تا برای بازی امشب آماده باشد. آباته، مدافع راست و آکیلانی، هافبک میلان هم شنبه شب پس از مدت‌ها به میدان رفتند و آماده بازی هستند. آبیاتی، دروازه بان اصلی میلان هم با وجود مصدومیت به بارسلونا سفر می‌کند، ولی تیاگو سیلوا، مارک فان بومل و گاتوسو مصدوم هستند و قطعا به این بازی نمی‌رسند.

در همین حال روز گذشته روزنامه ال موندو دپورتیوو از مصدومیت ژاوی خبر داد تا هواداران بارسا نگران شوند. کاپیتان بارسا که در بازی مقابل بیلبائو در دقایق پایانی به میدان رفت، به‌دلیل درد عضله دیروز نتوانست تمرین کند و حضورش در ترکیب اصلی به تست قبل از بازی بستگی دارد. همچنین فابرگاس که در 2بازی اخیر غایب بود، ممکن است نتواند به شرایط بازی برسد. غیبت این دو بازیکن، کار گواردیولا را برای انتخاب آرایش خط میانی ‌اش دشوار می‌کند. البته مثلث بوسکتس، اینی یستا و تیاگو در بازی مقابل بیلبائو نمایش خوبی داشت و در این بازی هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

کد خبر 164640
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز