رئال مادرید و چلسی امشب بخت زیادی دارند تا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسند. این دو تیم در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی موفق شدند در خانه حریف به پیروزی برسند و امشب در خانه کار آسانی دارند.

فوتبال

البته کار رئال خیلی راحت‌تر است و این تیم به لطف برتری 3 بر صفر در زمین آپوئل نیکوزیا، 90 دقیقه تشریفاتی را در پیش دارد.
تیم قبرسی که میهمان ناخوانده این مرحله بود در برابر ستارگان رئال نتوانست به شگفتی‌سازی‌‌اش ادامه دهد و پس از شکست سنگین بازی رفت سرمربی این تیم، یووانوویچ اعتراف کرد که تیمش حذف شده است.


رئال در این فصل با مثلث رونالدو، بن زما و هیگواین بهترین خط حمله اروپا را در اختیار دارد و آنها تنها یک گل تا رسیدن به مجموع 100 گل فاصله دارند. رونالدو که به تنهایی در این فصل 47 گل زده، در پیروزی 5 بر یک‌شنبه مقابل اوساسونا زننده 2 گل و سازنده 2 گل دیگر بود. بن زما هم که گلش به اوساسونا همه را به یاد گل تاریخی فان باستن به شوروی در فینال یورو 1988 انداخت، در این فصل 28 گل زده و در بازی رفت 2 بار دروازه آپوئل را باز کرد.


هیگواین هم که مقابل اوساسونا 2 بار گلزنی کرد، در این فصل 24 گل زده دارد. مورینیو که از صعود تیمش به نیمه‌نهایی مطمئن است به احتمال زیاد به تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش استراحت می‌دهد تا برای بازی یکشنبه مقابل والنسیا آماده باشند. آربلوا، لاسانا دیارا، خدیرا و کاروالیو دیروز با رئال تمرین نکردند و احتمالا به این بازی نمی‌رسند.


امید چلسی به تورس


چلسی که بازی رفت را در لیسبون با برتری یک بر صفر به پایان برد، امیدوار است که با حذف بنفیکا برای ششمین بار در 9 سال اخیر به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسد. تیم لندنی برای این بازی می‌تواند یک بار دیگر روی گلزنی فرناندو تورس حساب کند که در 4 حضور اخیرش در ترکیب اصلی 3 بار گلزنی کرده است. مهاجم 28 ساله اسپانیایی در پیروزی 4 بر 2 شنبه مقابل آستون ویلا زننده گل آخر تیمش بود تا طلسم گل نزدنش در لیگ برتر از ماه سپتامبر را بشکند. مهاجم 28 ساله اسپانیایی که جانشین دروگبای مصدوم می‌شود در بازی رفت هم سازنده تنها گل بازی برای سالومون کالو بود.


دی متئو، سرمربی جدید چلسی درتمجید از تورس می‌گوید: «وظیفه مهاجمان گلزنی است ولی فرناندو حتی بدون زدن گل هم خیلی خوب بازی می‌کرد و گل‌های زیادی می‌ساخت. او برای تیم به سختی کار می‌کند و از حضورش در زمین لذت می‌برد.» چلسی در 8 بازی که با هدایت دی متئو داشته تنها یک بار شکست خورده و امیدوار است امشب هم رکورد 100درصد پیروزی در لیگ قهرمانان این فصل را مقابل تیم دوم لیگ پرتغال حفظ کند.


بنفیکا در بازی رفت نمایش بسیار خوبی داشت ولی با وجود برتری و فرصت‌های بهتر در نهایت مغلوب چلسی شد.
زسوس، سرمربی بنفیکا می‌گوید:« در بازی رفت بنفیکا تیم برتر میدان بود و حتی روزنامه‌های انگلیسی هم اعتراف کردند که چلسی خوش شانس بوده است.»


او ادامه می‌دهد:« لیگ قهرمانان ما را واقعا خسته می‌کند. ما فرصت زیادی برای بازیابی بدنی نداریم و بازیکنانم خسته‌اند.»
زسوس اما علاوه بر خستگی باید فکری برای دفاع میانی تیمش بکند. ازکیل گارای، ژاردل و میگل ویتور، 3 مدافع میانی این تیم مصدومند و لوییزائو تنها مدافع میانی آماده این تیم است. زسوس برای گلزنی بیش از همه روی هنر نیکولاس گایتان، بال آرژانتینی‌اش حساب می‌کند که شنبه در پیروزی 2 بر یک مقابل براگا هم درخشید و توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی را جلب کرد.در تیم چلسی هم دروگبا و داوید لوییز مصدومند ولی تلاش می‌کنند به این بازی برسند.

 

کد خبر 164793
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز