سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

گروه حوادث: 2 مرد افغانی با ورود به ویلاهای شمال اصفهان، دست و پای نگهبان را می‌بستند و تمامی اموال موجود را سرقت می‌کردند.

مردان افغانی - سرقت


مدتی قبل با شکایت تعدادی از مالباختگان، ماموران پلیس آگاهی اصفهان در جریان سرقت از ویلاهای اعیانی در شمال اصفهان قرار گرفتند و تحقیقات درخصوص این پرونده را شروع کردند. بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد که دزدان 2 مرد خشن هستند که بعد از بالا رفتن از دیوار، خودشان را به داخل ویلاها رسانده و با تهدید چاقو دست و پای نگهبان ویلا را می‌بستند. سپس تمامی لوازم و اثاثیه داخل ویلا از جمله فرش‌ها، لوازم خانگی و حتی رادیاتورها را به 2 خودروی وانتی که در اختیار داشتند منتقل می‌کردند و از محل متواری می‌شدند.

با این اطلاعات، دستور بازداشت سارقان صادر و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آنها شروع شد. از آنجا که بیشتر نگهبان‌ها در هنگام خواب گرفتار دزدان شده و در زمان سرقت چشم‌هایشان با دستمال بسته شده بود، در چهره‌نگاری‌ها سرنخی به دست نیامد. بنابراین ماموران تصمیم گرفتند با کمین در مناطق شمالی اصفهان، دزدان ویلاهای اعیانی را شناسایی و دستگیر کنند.
چند روز بعد درحالی‌که تلاش‌ برای یافتن ردی از سارقان ادامه داشت، یکی از تیم‌های گشت پلیس متوجه 2 خودروی وانت شد که در یکی از خیابان‌های شمال شهر در حرکت بودند.

بار این خودروها، اثاثیه منزل بود اما آنچه توجه ماموران را به‌خود جلب کرد، وجود تعدادی رادیاتور ‌ بین این اثاثیه بود. ماموران وقتی متوجه شدند راننده هر دو خودرو، مردانی افغانی هستند شکی برایشان باقی نماند که دزدان ویلاها را شناسایی کرده‌اند و به آنها دستور ایست دادند. با توقف خودروها، متهمان مدعی شدند که اثاثیه مورد نظر متعلق به یکی از اقوامشان است و آنها وظیفه حمل این اثاثیه را بر عهده دارند اما در ادامه تحقیقات اعتراف کردند که این اثاثیه را از یکی از ویلاهای شهر سرقت کرده‌اند.

با انتقال مردان سارق به اداره آگاهی، بازجویی از آنها ادامه یافت و این دو متهم با اعتراف به سرقت از 8 ویلا در شمال اصفهان گفتند: ما ابتدا با پرسه زدن در مناطق شمالی شهر، ویلاهایی را که به غیر از نگهبان کسی داخل آنها نبود شناسایی می‌کردیم و شبانه راهی آنجا می‌شدیم. بعد از ورود به ویلا، دست و پای نگهبان را می‌بستیم و نقشه سرقت را اجرا می‌کردیم. سپس لوازم مسروقه را با استفاده از 2 وانت که آنها را از صاحبانشان کرایه کرده بودیم، به محل زندگی مان منتقل می‌کردیم و به مالخران می‌فروختیم. ما هر روز مبلغ زیادی بابت کرایه وانت‌ها پرداخت می‌کردیم و به همین دلیل صاحبان آنها هیچ وقت نمی‌پرسیدند که قصدمان از کرایه وانت‌ها چیست. سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات سارقان افغانی برای آنها قرار قانونی صادر شد و هر دو متهم راهی بازداشتگاه شدند.

وی افزود: در این پرونده، علاوه بر دستگیری دزدان، خودروهایی که در اختیار آنها بود نیز توقیف شده است، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود از قرار دادن خودروی خود در اختیار افرادی که آشنایی زیادی با آنها ندارند خودداری کنند، چرا که در صورت بروز چنین حوادثی، خودروی متهمان نیز توقیف خواهد شد.

کد خبر 163474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز