چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

گروه حوادث: 12 دزد پایتخت که بعد از ایجاد تصادف ساختگی، دست به سرقت خودروها می‌زدند، دستگیر شدند.

حوادث

مردان تبهکار با خودروهای مسروقه، از مسافرها زورگیری می‌کردند و در یکی از این سرقت‌ها، زن جوانی را مورد آزار و اذیت قرار دادند. اوایل دی ماه امسال، ماموران پلیس آگاهی تهران در جریان فعالیت باندی قرار گرفتند که با ایجاد تصادف ساختگی، دست به سرقت خودروهای سواری می‌زدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این باند، بعد از شناسایی خودروهای تک سرنشین، با ایجاد یک تصادف جزئی، کاری می‌کردند که آنها متوقف شوند. وقتی راننده برای بررسی میزان خسارت از ماشین پیاده می‌شد، یکی از اعضای باند پشت فرمان ماشین او می‌نشست و با سرقت این خودرو، تمامی اعضای باند پا به فرار می‌گذاشتند.

با این اطلاعات، بررسی‌ها برای شناسایی سارقان ادامه یافت و ماموران متوجه شدند که آنها برای اینکه شناسایی نشوند، هنگام سرقت، از خودروهای مسروقه یا خودروهایی با پلاک مخدوش استفاده می کنند .هنوز ردی از اعضای باند به دست نیامده بود که ماموران متوجه شدند آنها با استفاده از خودروهای دزدی، دست به کیف‌قاپی و زورگیری می‌زنند. سارقان در قالب گروه‌های 3 یا 4 نفری، راهی خیابان‌ها می‌شدند و بعد از سوار کردن زنان و دخترانی که کنار خیابان در انتظار تاکسی بودند، با تهدید چاقو و قمه، اموالشان را به سرقت می‌بردند.

پلیس که خود را در برابر باندی حرفه‌ای می‌دید، جست‌وجو برای شناسایی دزدان را ادامه داد. خیلی زود تصویر چهره نگاری شده سارقان تهیه شد و ماموران در بررسی پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس، توانستند 4 عضو باند را که مجرمانی سابقه دار بودند، شناسایی کنند. ماموران مخفیگاه متهمان را محاصره کردند و با زیر نظر گرفتن آنجا، به کمین دیگر اعضای باند نشستند. بعد از چند روز، بقیه اعضای باند هم یکی بعداز دیگری شناسایی شدند و ماموران متوجه شدند که در این باند سرقت، 8 مرد و 4 زن فعالیت می‌کنند.

با شناسایی مخفیگاه تمامی متهمان در 10 نقطه مختلف پایتخت و یکی از شهرک‌های اطراف، دستور بازداشت آنها صادر شد. بامداد سه‌شنبه، تیم‌های عملیاتی پلیس در یک عملیات هماهنگ قدم به مخفیگاه‌های اعضای باند گذاشتند و تمامی آنها را دستگیر کردند. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در بازرسی مخفیگاه متهمان، مقدار زیادی اموال مسروقه و چاقو و قمه کشف شد.

وی ادامه داد: متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهی علاوه بر سرقت و زورگیری به یک مورد آزار و اذیت نیز اعتراف کردند و مدعی شدند که در یکی از سرقت‌ها، زمانی که زن جوانی را به‌عنوان مسافر سوار خودروی خود کرده بودند، با تهدید چاقو و قمه، اموال وی را سرقت کرده و او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: در بین دستگیرشدگان، 4 زن حضور داشتند که وظیفه آنها، جلب اعتماد طعمه‌ها بود. این زن‌ها، درحالی‌که وانمود می‌کردند مسافر هستند، سوار خودروی سارقان می‌شدند و زنان مسافر با دیدن آنها، باورشان می‌شد که راننده، مسافرکش است و با خیال راحت سوار ماشین شده و در دام سارقان گرفتار می‌شدند.

وی یادآور شد: بیشتر دستگیر‌شدگان سابقه سرقت و زورگیری دارند و چند نفر از آنها به‌رغم اینکه به تازگی از زندان آزاد شده بودند، فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته بودند. سرهنگ محمدیان با اشاره به اینکه اعضای این باند علاوه بر سرقت خودرو و زورگیری به کیف‌قاپی و سرقت از منزل هم اعتراف کرده‌اند، تاکید کرد: مالباختگانی که در مناطق شمال و خصوصا شمال شرق تهران طی یک ماه گذشته از طریق افراد بین 19 تا 25 سال و با استفاده از خودروهایی نظیر پژو، سمند و پراید هدف زورگیری قرار گرفته‌اند برای شناسایی متهمان به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 156993
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز