گروه حوادث: آشنایی 2 مرد شیشه‌ای در زندان، آغاز تشکیل باندی شد که هدفش سرقت از خانه‌های ویلایی بود.

متهم

نیمه شب 13 آذر ماه امسال ماموران کلانتری 134 تهران هنگام گشتزنی در شهرک غرب متوجه یک دستگاه پژو پرشیا شدند که در یک کوچه بن بست پارک بود و مرد جوانی داخل آن نشسته بود. مرد جوان با دیدن خودروی گشت پلیس، شروع به حرکت کرد و قصد ترک کردن محل را داشت اما همین کار او باعث شد ماموران به وی ظنین شوند. همزمان با حرکت پژو، جوان قد بلندی سراسیمه از یکی از خانه‌های ویلایی بیرون آمد و او هم با دیدن ماموران پا به فرار گذاشت. تیم گشت پلیس که مطمئن شده بود با 2 مجرم روبه‌روست به تعقیب آنها پرداخت و لحظاتی بعد یکی از آنها را در کوچه بن بست دستگیر کرد. مرد جوان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها گفت که او و راننده پژو پرشیا قصد سرقت از خانه ویلایی را داشته‌اند اما با مشاهده خودروی گشت پلیس، اقدام به فرار کرده‌اند.

ماموران در بررسی سوابق مرد جوان متوجه شدند که او اعتیاد شدیدی به مخدر شیشه دارد و یک مجرم سابقه دار است که به تازگی از زندان آزاد شده است. این مرد در ادامه بازجویی‌ها گفت: حدود 4 سال پیش در زندان با همدست فراری‌ام به نام غلامرضا آشنا شدم. او هم مانند من به اتهام سرقت دستگیر شده بود. من و غلامرضا در دوران حبس حسابی با هم دوست شدیم و همانجا قرار گذاشتیم که پس از آزادی، دست به سرقت از خانه‌های ویلایی بزنیم. من زودتر از او آزاد شدم اما غلامرضا هم بعد از مدت کوتاهی با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد و آن‌وقت بود که نقشه مان را عملی کردیم.

ما با شناسایی خانه‌های ویلایی، وقتی مطمئن می‌شدیم کسی در داخل خانه نیست، در تاریکی شب به آنجا می‌رفتیم و دست به سرقت می‌زدیم و اموال مسروقه را با هم تقسیم می‌کردیم. با پول‌های به‌دست آمده از این راه نیز مخدر شیشه می‌خریدیم و با هم مصرف می‌کردیم. سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با اعترافات متهم مخفیگاه همدست فراری وی شناسایی شد اما ماموران وقتی به این محل رفتند، اثری از او پیدا نکردند. وی ادامه داد: با توجه به فراری‌بودن این مجرم سابقه دار قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره وی را در روزنامه‌ها صادر کرده است. از کسانی که اطلاعی از مخفیگاه او دارند درخواست می‌شود اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 159092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز