گروه حوادث: سارقان خشن که بعد از ایجاد تصادف صوری یک خودروی آزرا را دزدیده بودند، تصور نمی‌کردند داخل داشبورد خودرو چند کارت عابربانک با موجودی ده‌ها میلیون تومانی وجود داشته باشد.

سارقان - دستگیری

صبح 5 بهمن ماه مردی سراسیمه نزد ماموران پلیس پایتخت رفت و خبر از سرقت خودروی آزرایش توسط 3 سارق خشن داد. این مرد به ماموران گفت: ساعت 4:30 بامداد در حال عبور از خیابان دولت بودم که یک پراید سبز رنگ از پشت سر با ماشینم تصادف کرد. همان لحظه از ماشین پیاده شدم تا ببینم چه اتفاقی افتاده که ناگهان هر سه سرنشین پراید با چوب و قمه به من حمله کردند و بعد از اینکه مرا به باد کتک گرفتند، یکی از آنها سوار ماشین شد و همگی پا به فرا گذاشتند. درحالی‌که به‌شدت مجروح شده بودم، توانستم شماره پلاک خودروی پراید را به خاطر بسپارم و چون در داخل داشبورد ماشین، تعدادی کارت عابربانک به همراه رمزهای آنها بود، منتظر ماندم تا بانک‌ها باز شوند و حساب‌ها را مسدود کنم. وی ادامه داد: چند ساعت بعد وقتی به بانک رفتم، متوجه شدم که سارقان تمامی موجودی کارت‌ها را به مبلغ 105 میلیون تومان خالی کرده و هیچ ردی از خودشان به جا نگذاشته‌اند.

با شکایت این مرد، تحقیقات پلیسی آغاز شد و ماموران متوجه شدند که خودروی پراید سارقان در خیابان نیاوران کشف شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که این خودرو سرقتی بوده و سارقان پس از آنکه با استفاده از آن دست به سرقت خودروی آزرا زده‌اند، این خودرو را در یکی از خیابان‌ها رها کرده و با خودروی آزرا متواری شده‌اند. با این اطلاعات، پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد. ماموران با ردگیری‌های انجام شده دریافتند که سارقان با استفاده از کارت‌های عابربانک مسروقه، در ساعات اولیه صبح به چند مغازه و طلافروشی رفته و به بهانه خرید هدیه عروسی، دست به خریدهای میلیونی زده‌اند. آنها در یکی از این موارد، 3 سرویس طلای مردانه مشابه به ارزش 12‌میلیون تومان خریداری‌ و بقیه مبلغ را نیز صرف خرید تلویزیون ال‌ای دی و جواهرات کرده بودند.

هدیه میلیونی

درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی دزدان ادامه داشت، شامگاه ششم بهمن ماه به کلانتری 110 شهدا خبر رسید که تعدادی خودروی سواری در این منطقه در حال تعقیب یک خودروی آزرا هستند. ماموران به سرعت راهی محل شدند و با گشتزنی در خیابان‌های اطراف موفق شدند خودروی آزرا را که در حال فرار بود و حدود 15 خودروی دیگر آن را تعقیب می‌کردند، شناسایی کنند. با گزارش ماجرا به تیم‌های کمکی، تمامی مسیرهای فرار خودروی آزرا مسدود و این خودرو سرانجام نزدیک‌ میدان فردوسی متوقف شد. با دستگیری راننده 25 ساله که حامد نام داشت و کشف 2 سرویس طلا به ارزش 15 میلیون تومان از داخل خودرو، وی تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: در حال رفتن به مراسم عروسی بودم و طلاها را نیز به‌عنوان هدیه برای عروس و داماد خریده بودم.

وی ادامه داد: هنگام عبور از یکی از خیابان‌ها، با یک خودروی پژو 206 تصادف کردم و خواستم از محل فرار کنم که با چند خودروی دیگر هم برخورد کردم. با این حال پا به فرار گذاشتم و بقیه خودروها شروع به تعقیب من کردند تا اینکه دستگیر شدم.

خودروی سرقتی

اظهارات حامد در حالی بیان می‌شد که ماموران در بررسی شماره پلاک آزرا متوجه شدند این خودرو، همان خودرویی است که روز قبل توسط 3سارق خشن به سرقت رفته است. بنابراین حامد در اختیار پایگاه ششم آگاهی قرار گرفت و در بازجویی به سرقت میلیونی اعتراف کرد. او گفت: 2 روز پیش به همراه یکی از دوستانم از یکی از خیابان‌ها می‌گذشتیم که چشممان به یک پراید سبز رنگ افتاد. این خودرو بدون اینکه دزدگیر یا قفل فرمان داشته باشد، در کنار خیابان پارک شده بود و ما وسوسه شدیم و آن را سرقت کردیم. پس از آن به سراغ یکی دیگر از دوستانمان رفتیم و شب تصمیم گرفتیم همگی با هم شیشه مصرف کنیم.

پس از مصرف شیشه، حدود ساعت 4 صبح بود که سوار پراید مسروقه شدیم و در خیابان‌ها می‌گشتیم که در خیابان دولت، یک خودروی آزرا توجهمان را جلب کرد. داخل خودرو مرد جوانی نشسته بود و همان لحظه تصمیم به سرقت گرفتیم. بعد از یک تصادف صوری، خودرو را دزدیدیم اما وقتی داشبورد آن را باز کردیم، با چند کارت عابربانک و رمزهای آنها روبه‌رو شدیم. چون می‌دانستیم صاحب خودرو در نخستین فرصت حسابش را مسدود می‌کند، راهی بازار شدیم و از هر مغازه‌ای که باز بود، خرید کرده و همه 105 میلیون تومان موجودی کارت‌ها را سرقت کردیم. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، 2همدست دیگر او به همراه زنی که در خانه‌اش از اموال مسروقه نگهداری می‌کرد، دستگیر شدند و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 161565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز