گروه حوادث: 3 دزد حرفه‌ای که چند ماه خانه مرد ثروتمند را زیرنظر داشتند، شبانه وارد آنجا شدند و با سرقت 62 میلیارد تومان پول، جواهرات و اسناد و مدارک، بزرگ‌ترین سرقت ورامین را رقم زدند.

جواهرات

بامداد 9 فروردین امسال مردی سراسیمه با پلیس ورامین تماس گرفت و از دستبرد میلیاردی به خانه ‌اش خبر داد. وقتی این مرد مدعی شد که دزدان 62 میلیارد تومان پول نقد، چک بانکی و اسناد و مدارک را از گاوصندوق خانه ‌اش دزدیده‌اند، ماجرا به پلیس آگاهی گزارش شد و تیمی از کارآگاهان راهی محل حادثه شدند.

با حضور کارآگاهان در محل، مالباخته به آنها گفت: همراه اعضای خانواده‌ام چند روزی به یکی از شهرهای شمالی کشور سفر کرده بودیم اما دقایقی قبل وقتی از مسافرت برگشتیم، با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدیم. دزدان وارد خانه‌ام شده و بعد از تخریب گاوصندوق، 36 میلیارد تومان پول نقد و جواهرات به همراه تعداد زیادی چک بانکی و اسناد و مدارک متعلق به زمین و خانه به ارزش 26‌میلیارد تومان را سرقت کرده و متواری شده بودند.

با اظهارات این مرد، تحقیقات برای دستگیری دزدان آغاز شد. بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که دزدان از وضعیت مالی مالباخته به خوبی مطلع بوده و او را زیر نظر داشته‌اند چرا که همزمان با رفتن وی به مسافرت، شبانه با تجهیزات کاملی وارد خانه او شده و بعد از شکستن قفل‌ها و گاوصندوق بزرگ داخل خانه، نقشه سرقت را عملی کرده‌اند. سرهنگ فتحی، فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با بیان این خبر به همشهری گفت:

تیم تحقیق به پرس و جو از اهالی محل و همسایه‌ها پرداخت. وی ادامه داد: در بررسی‌های گسترده مجرم سابقه داری شناسایی شد که در نزدیکی محل سرقت سکونت داشت. این مرد به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفته و مشخص شد که وی از مدتی قبل در حالی که وانمود می‌کرد در یکی از زمین‌های کشاورزی در نزدیکی منزل شاکی مشغول به کار است، دیده شده بود. از آنجا که احتمال می‌رفت وی در سرقت میلیاردی نقش داشته است، ماموران او را دستگیر کرده و به اداره آگاهی انتقال دادند.

متهم ابتدا اظهار بی‌گناهی می‌کرد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و به سرقت میلیاردی با همدستی 2‌نفر دیگر اعتراف کرد. او مدعی شد: من و یکی از دوستانم از قبل از وضعیت مالی شاکی خبر داشتیم و به همین دلیل با کمک یک سارق حرفه‌ای، نقشه سرقت از خانه او را طراحی کردیم. چند ماه مرد ثروتمند و اعضای خانواده ‌اش را زیر نظر گرفتیم تا اینکه متوجه شدیم همگی آنها برای مسافرت از خانه خارج شده‌اند. پس از آن شبانه وارد خانه وی شدیم و ‌ سرقت میلیاردی را رقم زدیم.

بعد از سرقت نیز طلاها را در محلی در اطراف شهر دفن کردیم و پول‌ها و مدارک و اسناد سرقتی را نیز در 2 محل دیگر مخفی کردیم تا وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد، با اموال مسروقه فرار کنیم. سرهنگ فتحی در ادامه گفت: بعد از اعترافات متهم، در حالی که کمتر از 48‌ساعت از اطلاع پلیس از سرقت گذشته بود، 2 همدست وی نیز که از مجرمان حرفه‌ای هستند دستگیر شدند .

کد خبر 165743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز