دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رویترز اعلام کرد در حالی که رشد اقتصادی امارات در سال ۲۰۱۱ کمتر از پیش بینی ها بوده به نظر می رسد تحریم ها علیه ایران بر اقتصاد این کشور اثر منفی گذاشته است.

به گزارش فارس، سلطان بن سعید المنصوری وزیر اقتصاد امارات گفت: رشد اقتصادی این کشور در سال 2011 کندتر از پیش‌بینی تحلیلگران برابر با 3.3 درصد بوده است اما این میزان هنوز بیش از 2 برابر سرعت رشد اقتصادی سال گذشته است.

به گزارش رویترز، تحریم‌ها علیه ایران بر اقتصاد امارات تاثیر گذاشته و صندوق بین‌المللی پول در ماه می 2011 اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران می تواند تولید ناخالص داخلی سالیانه این کشور را 0.2 تا 0.7 درصد کاهش دهد.

وزیر اقتصاد امارات افزود: امارات یکی از 5 صادرکننده نفت جهان با چالش‌های منطقه‌ای و جهانی در سال گذشته روبرو شده است اما این مسائل به افزایش سهم بخش‌های غیرنفتی منجر شده است.

در نظرسنجی رویترز از تحلیلگران در ماه دسامبر، رشد اقتصادی سال2011 امارات پس از رونق 1.4 درصدی سال پیش از آن، 3.9 درصد پیش‌بینی شده بود.

ماه گذشته المنصوری گفته بود: بحران بدهی اروپا و ضعف اقتصاد آمریکا ممکن است رشد اقتصادی امارات در سال 2012 را در حدود 3 درصد کاهش دهد.

یک اقتصاددان ارشد در امارات گفت: ما انتظار داریم که در سال جاری میلادی به علت شرایط خارجی ضعیف‌تر ، بحران منطقه یورو و رشد اقتصادی آرام و تدریجی اقتصاد جهان رشد اقتصادی امارات 2.5 درصد کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، امارات که بالاترین سرانه درآمد در جهان را دارد مانند دیگر کشورهای جهان عرب ناآرامی ندارد اما نسبتا حقوق‌ها و مستمری‌ها را افزایش داده است.

دولت امارات یک برنامه 1.6 میلیارد دلاری 3 ساله برای توسعه شبکه آب و برق در شمال این کشور اعلام کرده است که سود آن کمتر از نفت و تجارت در ابوظبی و دوبی است.

کد خبر 163421
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز