همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه با تکذیب اخباری مبنی بر قطع روابط با امارات متحده عربی گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور امارات متحده عربی همچنان پابرجاست.

علی اکبر صالحی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم اربعین شهید طهرانی مقدم و شهدای غدیر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که در خصوص ادامه رابطه با کشور امارات متحده عربی گفت: هرگونه قطع رابطه با کشور امارات متحده عربی را تکذیب می کنیم و چنین چیزی صحت ندارد.

وی ادامه داد: دیروز از سوی برخی از رسانه ها به اشتباه شایعه ای از طرف وزیر صنعت، معدن و تجارت منتشر شده بود مبنی بر اینکه مبادلات تجاری با کشور امارات قطع می شود در حالیکه تنها سیستم ثبت سفارش آنها دچار مشکل شده بود و روابط ما با امارات همچنان پابرجاست.

وی در پاسخ به درخواست سخنگوی کاخ سفید مبنی بر بازگرداندن جاسوس سازمان سیا گفت: ببینید آنها تقاضای دیگری ندارند!

وزیر امورخارجه همچنین در خصوص پیگیری های حقوق نسبت به ورود غیر قانونی هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم ایران گفت: آمدن پهباد آمریکا به فضای ایران امر خصمانه ای تلقی می شود و این موضوع در کنوانسیون های بین المللی تعریفی دارد و راه هایی برای اعلام شکایت وجود دارد که ما آنها را انجام دادیم.

وی در خصوص سفر سعیدلو معاون امور بین الملل رئیس جمهور به کشور موریتانی گفت: سفر آقای سعیدلو سفری بر اساس ارتقا روابط دو جانبه در بعد اقتصادی است.

کد خبر 154597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز