همشهری آنلاین: رییس‌جمهور روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی را برادرانه دانست و با تاکید بر اینکه مناسبات دو کشور باید در طراز برادری تنظیم شود ،اظهار داشت: دو کشور با گسترش روز افزون همکاری‌ها و تقویت مناسبات برادری ، فرصت توطئه و فتنه‌گری را از دشمنان ملت‌های منطقه می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر دیروز (شنبه) در دیدار سفیر جدید امارات متحده عربی با تاکید بر ضرورت گسترش حداکثری سطح همکاری‌های ایران و امارات در تمامی زمینه‌ها،گفت: بعضی مسایل فرعی که بعضاً بین دو کشور ایجاد می‌کنند، نمی‌تواند خدشه‌ای به روابط برادرانه ایران و امارات وارد کند و باید در مقابل همه آنها با حفظ هوشیاری در مسیر گسترش روزافزون روابط دو جانبه و منطقه‌ای گام برداشت.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی می‌تواند الگوی مناسبی برای نشان دادن عمق‌ برادری‌ دولت‌های منطقه و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان باشد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه کشورهای منطقه همه امکانات لازم را برای پیشرفت و تعالی در اختیار دارند ولی دشمنان فراوانی در مسیر گسترش روابط‌ برادری و پیشرفت کشورهای منطقه وجود دارد، اظهار داشت: اندیشه‌ها و دستان خبیث زیادی هستند که از برادری و اتحاد دولت‌ها و ملت‌های منطقه بیم دارند زیرا از همکاری دولت و ملت های منطقه هیچ کس جز دشمنان منطقه ضرر نمی‌‌کنند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه دشمنان در صدد ایجاد کینه‌توزی و تفرقه بین برادران دینی هستند، تصریح کرد: دولت‌ها و ملت‌های منطقه باید در مقابل طراحی‌های دشمنان هوشیار باشند تا آنان نتوانند نقشه‌های خود را علیه منطقه اعمال کنند.

دکتر احمدی‌نژاد تاکید کرد: آمریکا و متحدینش به عنوان دشمنان ملت‌های منطقه باید منطقه را ترک کنند و دولت‌ها و ملت‌های منطقه در کنار هم مسایل خود را حل و فصل کرده و در مسیر رفاه و امنیت منطقه‌ای پیش بروند و به فضل الهی آرزوی تاریخی ملت‌های منطقه برای اسقاط نظام سلطه جهانی در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

وی افزود: دشمنان قصد دارند از برادران علیه برادران استفاده کنند لذا همه باید هوشیار باشند که در این نقشه دشمنان نقشی نداشته باشند زیرا تجربه نشان داده که سلطه‌گران بعد از بهره‌برداری ،دوستان خوبی نیستند و اکثر جنگ های دولت آمریکا علیه دوستان خود بوده است.

سفیر جدید امارات متحده عربی نیز پس از تقدیم استوارنامه خود به اهتمام کشورش برای افزایش هر چه بیشتر همکاری‌ها و مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: در مدت ماموریت خود تلاش خواهم کرد برخی بی‌اعتمادی‌هایی که در گذشته بین دو کشور بوجود آمده را بطور کامل برطرف کرده و زمینه را برای گام‌های بلند در استای افزایش همکاری‌های دو کشور فراهم سازم چرا که امارات متحده عربی مصمم است روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را تعمیق بخشیده و مستحکم کند.

وی خاطر نشان کرد:‌ ایران و امارات متحده عربی دو کشور برادر هستند که باید در نهایت امنیت و ثبات در کنار یکدیگر زندگی کنند.

کد خبر 139940
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز