همشهری آنلاین: نخست وزیر امارات متحده عربی هرگونه احتمال مبنی بر وجود ابعاد نظامی پنهان در برنامه هسته‌ای ایران را رد کرده است.

امارات متحد عربی

به گزارش پرس تی وی روز چهارشنبه (16 آذر، 7 دسامبر) به نقل از سی ان ان، محمد بن راشد آل مکتوم گفت: ایران همسایه ما است. آن‌ها مسلمان هستند و ما هزاران هزار سال است در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم. فکر نمی‌کنم ایران سلاح اتمی بسازد.

وی افزود: ایران با یک سلاح اتمی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ به عنوان مثال، آن‌ها به اسرائیل حمله خواهند کرد؟ تا چه میزان فلسطینی کشته خواهد شد؟ و شما فکر می‌کنید اگر ایران به اسرائیل حمله کند، شهرهای این کشور امن خواهند ماند؟

این اظهارات در حالی مطرح شد که آمریکا، رژیم اسرائیل و بعضی از کشورهای غربی بارها ایران را به پیگیری برنامه هسته‌ای نظامی متهم کرده ‌و از این اتهام به عنوان دستاویز برای تحت فشار قرار دادن شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال چهار دور تحریم علیه ایران استفاده کرده‌اند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی، 8 نوامبر در آخرین گزارش خود ادعا کرد ایران در فعالیت‌های مرتبط با ساخت سلاح‌های اتمی تا قبل از سال 2003 میلادی دست داشته و این فعالیت‌ها ممکن است همچنان ادامه داشته باشند.

ایران مفاد این گزارش را نامتوازن، غیر حرفه‌ای و فراهم شده تحت فشار سیاسی مخصوصا از سوی آمریکا دانسته است.

تهران همچنین تصریح کرده است، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای برخوردار است.

کد خبر 153212
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز