همشهری‌آنلاین: عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه این هیئت توصیه‌هایی به رئیس‌جمهور و نمایندگان سوال‌کننده درباره جلسه روز چهارشنبه داشته تا طرفین حرمت یکدیگر را حفظ کنند، گفت: منتفی‌شدن سؤال از رئیس‌جمهور منوط به نظر طراحان است.

امیدوار رضایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز (یکشنبه) اعضای هیئت رئیسه مجلس پرداخت و از بررسی موضوع طرح سؤال از رئیس‌جمهور در این جلسه خبر داد. مهمترین اظهارات امیدوار رضایی به نقل از فارس را در زیر بخوانید:

  • طبق آیین‌نامه داخلی مجلس روز چهارشنبه بیش از یک ماه از زمان اعلام وصول طرح سئوال از رئیس جمهور در صحن علنی می‌گذرد و رسیدگی به این طرح در دستور این روز قرار دارد.
  • تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای که نوشتند، توصیه‌هایی داشتند و خواستار برقراری تعاملی بین سؤال‌کنندگان و رئیس‌جمهور بودند تا جلسه دوستانه‌تری بین آنان برگزار شود و شیرینی انتخابات مجلس نهم از بین نرود، این بیشتر یک توصیه اخلاقی بود و الزامات اجرایی نداشت و تا این لحظه بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور در دستور کار جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس قرار دارد.
  • طبق آیین‌نامه داخلی، روز چهارشنبه نماینده منتخب سؤال‌کنندگان به مدت 15 دقیقه و رئیس‌جمهور به مدت یک ساعت برای سخنرانی مهلت دارند.
  • تاکنون مطلبی از سوی امضاکنندگان طرح سؤال از رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه این طرح در جلسه علنی روز چهارشنبه مطرح نشود، به هیئت رئیسه منعکس نشده است.
  • هیئت رئیسه هم به سؤال‌کنندگان و هم به رئیس‌جمهور توصیه کرده که سؤالات و پاسخ‌ها در چارچوب دوستی و برادری و تعامل باشد و با حفظ احترام متقابل و رعایت حرمت هر دو طرف و نیز حفظ شأن و منزلت مجلس باشد تا فضای برادری و مسئولانه به وجود آمده و بهانه‌ای به دست دشمنان داده نشود.
کد خبر 163334
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز