همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس مقرر کردند وزارت نفت به نمایندگی از حکومت اسلامی بر منابع و ذخایر نفت و گاز اعمال حق حاکمیت و مالکیت عمومی می‌کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) وارد بررسی جزئیات طرح قانونی وظایف و اختیارات وزارت نفت شدند و ماده یک و 2 این طرح را بررسی کرده و به تصویب رساندند.

براساس مصوبه مجلس وزارت نفت به منظور تحقق سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش نفت و گاز، سیاست‌‌گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی و نظارت بر همه عملیات بالا‌دستی و پایین‌دستی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشی تشکیل شده است و به نمایندگانی از طرف حکومت اسلامی بر منابع و ذخایر نفت و گاز اعمال حق حاکمیت و مالکیت عمومی می‌کند.

وکلای ملت ماده 2 این طرح را نیز با 122 رای موافق، 3 رای مخالف و 3 رای ممتنع از 196 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند که بر این اساس اصطلاحات مندرج در ماده یک قانون اصلاح قانون نفت مصوب 23 خرداد 1390 در این قانون معتبر است.

به گزارش فارس، محمد مهدی مفتح نماینده مردم رزن در مجلس در جریان بررسی ماده یک طرح مذکور پیشنهاد تغییر عنوان این طرح از "طرح وزارت نفت" به" طرح قانونی وظایف و اختیارات وزارت نفت" را مطرح کرد که با موافقت وکلای ملت مواجه شد.

این پیشنهاد مفتح با 100 رای موافق 12 رای مخالف و 13 رای ممتنع از 197 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

کد خبر 162917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز