همشهری‌آنلاین: نشریه بیزینس اینسایدر با معرفی ۱۰ کشوری که بیشترین زیان را از تحریم نفتی ایران خواهند دید پیش بینی کرد با آغاز تحریم نفتی ایران از سوی اروپا از ابتدای جولای بهای نفت به 130 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

کشورهای اصلی وارد کننده نفت ایران، بیش از همه از این بحران متضرر خواهند شد. بر این اساس مشتریان اصلی نفت ایران را به این ترتیب می‌توان رتبه بندی کرد که اسامی این کشورها در جدول زیر آمده است:

ردیف

نام کشور

میزان واردات نفت از ایران

1

چین

550 هزار بشکه در روز

2

هند

320 هزار بشکه در روز

3

ژاپن

310 هزار بشکه در روز

4

کره جنوبی

220 هزار بشکه در روز

5

ترکیه

190 هزار بشکه در روز

6

ایتالیا

180 هزار بشکه در روز

7

اسپانیا

160 هزار بشکه در روز

8

یونان

110 هزار بشکه در روز

9

آفریقای جنوبی

60 هزار بشکه در روز

10

فرانسه

50 هزار بشکه در روز

فارس به نقل از بیزینس اینسایدر نوشت: در صورت افزایش تنش بین ایران و غرب و بروز یک بحران نفتی، اقتصاد جهانی به شدت از این بحران متاثر خواهد شد. بهای نفت که اکنون به 106 دلار در هر بشکه رسیده، می تواند تا 250 دلار در هر بشکه افزایش یابد و موجب سقوط اقتصاد جهانی به ورطه یک بحران جدی دیگر شود.

اخیرا چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، واردات نفت خود از ایران را کاهش داده است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز به نحو قابل توجهی اقدام به کاهش واردات نفت خود از تهران نموده اند.

بر اساس این گزارش، با آغاز تحریم نفتی ایران از سوی اروپا که از ابتدای ماه جولای به مورد اجرا گذاشته خواهد شد، روزانه 600 هزار بشکه نفت صادراتی ایران از چرخه عرضه بازار جهانی نفت خارج خواهد شد که منجر به افزایش بلافاصله بهای نفت به 130 دلار در هر بشکه خواهد شد.

کد خبر 163064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز