پرسپولیس امشب ساعت 21 در شرایطی مقابل الهلال عربستان قرار خواهد گرفت که در لیگ قهرمانان آسیا به‌دنبال جبران ناکامی‌های لیگ برتر و جام حذفی است.

فوتبال - پرسپولیس - تمرین

سرخ‌پوشان تهرانی در ورزشگاه ملک فهد ریاض شب سختی را در‌پیش خواهند داشت، این در حالی است که بازی امشب تا حدودی تحت‌تأثیر اختلاف‌های مصطفی دنیزلی و علی کریمی قرار خواهد گرفت. استارت این اختلاف‌ها زمانی زده شد که کریمی بعد از بازی ایران و قطر، از دنیزلی به‌دلیل برپایی اردوی تدارکاتی در دوحه انتقاد کرد ولی این پایان ماجرا نبود و ادامه این اختلاف به اردوی پرسپولیس در ریاض کشیده شد.

هنگامی که کاروان پرسپولیس در اتوبوس در حال حرکت بود، دنیزلی به اعضای تیم اعلام کرد که در اتوبوس حق ندارند با تلفن همراه صحبت کنند. این تذکر سرمربی پرسپولیس اما چندان به مذاق کریمی خوش نیامد و این بازیکن در حال صحبت با پسرش بود. کریمی پس از اینکه کاروان تیم به محل اقامت رسید، به دنیزلی گفت که اگر تمایلی به حضور او در این اردو ندارد، به تهران بازگردد.

در این میان اما وساطت مهدوی‌کیا، قائم مقام باشگاه پرسپولیس و زادمهر سرپرست تیم سبب شد ماجرا به جاهای باریک‌تری کشیده نشود. پس‌از این قضیه دنیزلی دوشنبه شب در هتل رادیسون جلسه‌ای برای تمام بازیکنان گذاشت و گفت: «هر انسانی اشتباه می‌کند ولی برای من انضباط در اولویت قرار دارد و اگر این مسئله را به کریمی گفتم می‌خواستم نظم در تیم برقرار باشد.» سپس نوبت کریمی بود که حرف بزند و این جمله کوتاه را به زبان آورد:«من به خاطر میلیون‌ها هوادار پرسپولیس، در ریاض ماندم.» کریمی سپس به سمت دنیزلی رفت و این‌دو یکدیگر را در آغوش گرفتند و سایر بازیکنان هم با مشاهده این صحنه برای آنها دست زدند. البته می‌گویند که دنیزلی و کریمی به هیچ عنوان رابطه خوبی با هم ندارند و شایعه شده که سرمربی پرسپولیس برای فصل بعد این بازیکن را کنار خواهد گذاشت.

پرسپولیس و الهلال برای هفتمین بار مقابل هم قرار خواهند گرفت. در 6 بازی قبلی پرسپولیس صاحب 3 برد، 2 تساوی و یک شکست شده و از این حیث بر الهلال برتری دارد. هدایت الهلال را هم ایوان هاشک مربی اهل کشور چک بر عهده دارد و تیم او در حال حاضر در لیگ عربستان صدرنشین است. آخرین اخبار از اردوی پرسپولیس هم حاکی از آن است که پرسپولیس به احتمال فراوان با ترکیب ادکوویچ، نصرتی، شیث رضایی، ممدوتال، پولادی، زارع، نوری، کریمی، نوروزی، کاظمیان و غلامرضا رضایی بازی خواهد کرد. گفتنی است که در دیگر بازی این گروه الشباب امارات و الغرافه قطر به مصاف هم خواهند رفت.

تقابل کرانچار و زنگا

سپاهان هم ساعت 18:30 امروز در نخستین بازی خود میزبان النصر امارات خواهد بود و تقابل زلاتکو کرانچار و والتر زنگا در فولادشهر جالب توجه خواهد بود. صدرنشین فعلی لیگ برتر که سال گذشته به شکلی تلخ از لیگ قهرمانان کنار رفت، امسال به‌دنبال موفقیت در این جام است و در نخستین گام باید به مصاف تیمی برود که بازیکنان مطرحی مثل لوکا تونی و برشیانو دارد. گفتنی است که امروز لخویا و الاهلی هم دیگر بازی این گروه را برگزار خواهند کرد.کرانچار در آستانه بازی با النصر می‌گوید: «یک بازی تعیین‌کننده با النصر داریم ولی سپاهان هم لیگ برتر و هم آسیا را جدی می‌گیرد.» او در مورد شناخت از النصر تاکید می‌کند: «۵ سال در امارات بودم و خیلی خوب النصر را می‌شناسم. آنها تیم خوبی هستند و لوکا تونی و مارچ برشیانو هم بازیکنان خطرناکی هستند ولی حضور این بازیکنان در النصر نباید برای ما مهم باشد.»

زنگا سرمربی ایتالیایی النصر هم در مورد این بازی می‌گوید: «افتخار می‌کنم که النصر در لیگ قهرمانان حضور دارد ولی در گروه مشکلی هستیم و سپاهان هم مدعی است. البته دیگر تیم‌ها هم قدرتمند هستند و باید تلاش کنیم نتیجه بگیریم.» او تاکید می‌کند: «از تمام بازیکنان خارجی خود استفاده می‌کنیم. بی‌تجربگی بازیکنان ما مسئله حادی نیست و خیلی از بازیکنان ما برای نخستین بار در سطح بین‌المللی بازی می‌کنند اما تلاش خود را می‌کنیم تا برنده باشیم.»

کد خبر 162884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز