همشهری آنلاین: کاندیدای منتخب جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به شرکت خاتمی در انتخابات مجلس گفت: به اعتقاد بنده خاتمی کار درستی انجام داد.

غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو جبهه متحد اصولگرایان ظهر امروز سه‌شنبه در حاشیه جلسه علنی طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به شاخص‌های مجلس نهم گفت: باید قدری روند قانون‌گذاری مجلس نهم سنگین‌تر باشد؛ اگر مسیری برای پیشرفت و تعالی مجلس پیدا کنیم، شاخص ما باید این باشد که قانون‌گذاری منسجم‌تر و دقیق‌تر صورت گرفته و اقداماتی انجام دهیم که نمایندگان براساس آن با دید ملی و مصوبات فرادستی، واقع‌بینی، تعامل با دولت و نه تقابل با دولت کار قانون‌گذاری را دنبال کنند. مهمترین اظهارات حداد عادل در این گفتگو به نقل از فارس در زیر آمده است:

  • مادامی که اشخاص بخواهند با قول‌های خود رأی جذب کنند، مشکلات زیادی به وجود می‌آید چراکه پس از انتخابات نیز آن نماینده تحت‌تأثیر قول‌هایی که برای جلب رأی داده، قرار می‌گیرد و این در ایفای وظایف نمایندگی وی اثر‌گذار است.
  •  تصمیم‌‌گیری برای ریاست مجلس نهم با نمایندگان آن مجلس است لذا باید صبر کنیم که تا مجلس آینده تشکیل شود.
  • خاتمی کار درستی کرد که در انتخابات شرکت کرد؛ این موضوع در جایگاه اصلاح‌طلبان تأثیرگذار است و کار وی معنا دارد. خاتمی کاری انجام داد که بعضی از کسانی که تاکنون از وی طرفداری می‌کنند، این کار را نپسنیدند اما اقدام خاتمی به اعتقاد بنده درست بود.
  • در این انتخابات اخلاق انتخاباتی نسبت به گذشته وضع بهتر بود، اگرچه برخی بی‌اخلاقی‌ها صورت گرفت اما در مجموع وضع در مقایسه با گذشته بهتر بود؛ به گفته فیلسوفی با هر نوزادی که به دنیا می‌آید، مقداری چرک و خون هم متولد می‌شود.
  • با تولد مجلس نهم نیز مقداری چرک و خون هم به دنیا آمد و البته این طبیعی بود لذا باید عصبانیت‌های موقتی را تحمل کرد البته اعتراض حق کاندیداست و اگر افراد سند و دلیلی بر وقوع تخلف دارند، آن را به مراجع مسئول تسلیم کنند چراکه این راه قانونی است یعنی همان راهی که در انتخابات ۸۸ را ما آن را اعلام کردیم.
  • پیروز‌شدگان و راه نیافتگان به مجلس نهم کاری نکنند که شیرینی حضور مردم در کام‌ها تلخ شود.
  • حضور مردم در انتخابات مجلس امیدوار‌کننده، اطمینان بخش و سبب اقتدار نظام است و این حضور هم در داخل مردم را امیدوار کرد و هم به دوستداران انقلاب در سراسر کشور و همچنین دشمنان نظام اسلامی پیام روشنی داد.
  • در تهران هیچ نشانه‌ای از وقوع تقلب و تخلف ندیدم ولی در شهرستان‌ها که موضوع، جنبه طایفه‌ای و محلی پیدا می‌کند، کم و بیش تخلف وجود دارد که شورای نگهبان نیز به آن رسیدگی خواهد کرد.
  • سؤال از رئیس‌جمهور را حق مجلس می‌دانم و اگر این مسئله با نیت ایفای وظایف نمایندگی باشد، کار غلطی نیست اما اگر با نیت تبلیغات و انگیزه سیاسی باشد، مردم متوجه شده و واکنش نشان خواهند داد.
  • رئیس‌جمهور در مجلس حضور پیدا کرده و توضیحاتی ارائه خواهد کرد و این مطلب در آئین‌نامه دنباله ندارد و توضیحات رئیس‌جمهور احتیاج به رأی‌گیری هم نخواهد داشت لذا باید صبر کنیم و ببینیم که رئیس‌جمهور چه توضیحاتی خواهد داد.
کد خبر 162822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز