شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

پس از صعود تیم ملی به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2014، کارلوس کی‌روش برنامه جدید تیم ملی را اعلام کرد.

فوتبال - تیم ملی

 بدین‌ترتیب، اعضای تیم ملی نخستین اردوی خود را در سال جدید در روزهای 4 تا 6 فروردین ماه به‌مدت 3 روز برگزار می‌کنند. این اردو در تهران برگزار می‌شود و جالب اینکه اغلب بازیکنان ثابت تیم ملی در این اردو حضور نخواهند داشت. مدیر رسانه‌ای تیم ملی با تایید این خبر می‌گوید: «در این اردو علاوه بر اینکه لژیونرها نیستند، بازیکنان پرسپولیس، استقلال و سپاهان هم حضور ندارند و قرار است در این اردو از بازیکنان جوان استفاده شود.» با این حال، سرمربی پرتغالی تیم ملی روی برگزاری این اردو تاکید دارد. او در هفته‌های گذشته با انتقاد از وضعیت امکانات تیم ملی بازهم روی این مسئله تاکید کرد تا نگرانی‌اش بابت این موضوع را نشان دهد؛ مردی که به‌دلیل کم‌کاری فدراسیون قبل از بازی تیم ملی مقابل قطر 3 روز اردوی تیم ملی را ترک کرد؛ موضوعی که حالا این شائبه را به‌وجود آورده که کارلوس کی‌روش دیگر به ایران بازنخواهد گشت. مدیر رسانه‌ای تیم ملی البته این خبر را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «این حرف‌ها نیست و شایعه است. او با فدراسیون قرارداد دارد و به قراردادش هم پایبند است.

کی‌روش برای مرحله دوم مقدماتی جام جهانی خواسته‌های جدیدی دارد و خواستار امکانات بهتری شده است. او برای خودش چیزی نمی‌خواهد.» او اضافه می‌کند: «کی‌روش به یک سفر چندمنظوره می‌رود که بخشی از آن در قالب مرخصی اوست. کی‌روش برای حضور در مراسم قرعه‌کشی مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی که 19 اسفند در مالزی برگزار می‌شود، یک‌روز قبل‌تر به این کشور سفر می‌کند. همچنین در سایر زمان‌ها در اروپا از نزدیک وضعیت چند بازیکن ایرانی دیگر را بررسی می‌کند و نهایتا در دهه سوم اسفند به ایران برمی‌گردد؛ چراکه نخستین اردوی تیم ملی که یک برنامه کوچک خواهد بود، در هفته اول فروردین برگزار می‌شود.» همچنین با توجه به اینکه بازی‌های لیگ برتر به‌خاطر برگزاری لیگ قهرمانان آسیا تا 19 اسفند تعطیل است، دستیاران کی‌روش هم به مرخصی رفته‌اند.

انتقاد از تیم ملی

تیم ملی در آخرین مسابقه خود در دور نخست مقدماتی جام جهانی مقابل قطر به تساوی 2 - 2 دست یافت. این تساوی در شرایطی به دست آمد که اشکان دژاگه نخستین بازی خود را برای تیم ملی انجام داد و 2 گل نیز به ثمر رساند.

حشمت مهاجرانی، سرمربی تیم ملی در جام جهانی 1978 در این باره می‌گوید: «اشکان 2 گل زد، نتیجه بازی را 2 بار تغییر داد و یک بازیکن سرنوشت‌ساز در این بازی مهم لقب گرفت. امیدوارم آمدن این بازیکن به تیم ملی در بازی‌های مهم آینده کمک کند ولی در مجموع این هنر کی‌روش است که از بازیکنان به بهترین شکل استفاده کند.» مهاجرانی در ادامه صحبت‌هایش نشان می‌دهد که تا چه اندازه‌ای نگران وضعیت تیم ملی است. او اضافه می‌کند: «تیم ملی با این روش بازی در مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی قطعا با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. گل تساوی قطر در دقایق پایانی زنگ خطری برای تیم ملی و کی‌روش بود که خود را با انجام بازی‌های تدارکاتی برای آن مسابقات آماده‌تر کنند. به‌نظر من، ما نباید تیم ملی را فدای لیگ برتر کنیم.» با این حال، رسول کربکندی معتقد است که تیم ملی سروشکل تیمی خوبی گرفته است. این کارشناس فوتبال می‌گوید: «از عمق دفاع و از روی ضربه پنالتی گل خوردیم و این مشکل در بازی برابر اردن نیز وجود داشت که باید این مشکل برطرف شود. البته در این مسئله نقش هافبک‌های دفاعی هم قابل توجه است اما تیم ملی سر و شکل تیمی خوبی گرفته و در هر پستی غیر از دروازه‌بان‌ جایگزین خوبی برای بازیکنان وجود دارد.»

تحقیق فیفا

تساوی تیم ملی برابر قطر به منزله صعود قطری‌ها به‌جای بحرین بود و البته به‌ثمر رساندن 10 گل توسط بحرین به اندونزی سروصدای زیادی به پا کرد. اکنون بحث تبانی بحرین و اندونزی مطرح است و فدراسیون جهانی فوتبال نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که درباره احتمال تبانی در نتیجه این مسابقه یک «تحقیق و بررسی متداول» انجام خواهد داد. فدراسیون اندونزی اما شایعه تبانی را رد کرد و گفت که به هیچ‌وجه امکان ندارد تبانی رخ داده باشد. درصورت باخت قطر مقابل ایران، بحرین با پیروزی عجیب 10 بر صفر به دور دوم صعود کرده بود.

کد خبر 162383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز