ایران و قطر عصر امروز در حالی آخرین بازی خود را در رقابت‌های دور اول مقدماتی جام جهانی انجام می‌دهند که صعود ایران از این گروه به‌عنوان تیم اول قطعی است.

اشکان دژاکه - کی روش - فوتبال

قطر اما برای صعود به‌عنوان تیم دوم، با دلهره قدم به ورزشگاه آزادی خواهد گذاشت و شکست در این دیدار شاید باعث حذف این تیم شود. البته قطر در شرایطی حذف خواهد شد که با نتیجه‌ای پر گل به ایران ببازد و بحرین هم امروز با اختلاف گل زیاد اندونزی را شکست دهد. هرچند این بازی برای ایران یک دیدار تشریفاتی است ولی هیچ‌یک از بازیکنان تیم ملی برای نشان‌دادن توانایی‌های خود به کی‌روش، قطر را دست کم نخواهند گرفت. ایران که در بازی رفت مقابل قطر به تساوی رسید، در این بازی به‌دنبال کسب 3 امتیاز است تا صعود مقتدرانه‌ای از این گروه داشته باشد. نکته قابل توجه در مورد تیم ملی، اضافه شدن اشکان دژاگه به جمع ملی‌پوشان است و او در این دیدار به احتمال فراوان به میدان خواهد رفت.

بازی تهاجمی

کی‌روش در آستانه این بازی می‌گوید: «امیدوارم تماشاگران زیادی به ورزشگاه بیایند. البته دغدغه‌ای بابت صعود به مرحله بعد نداریم ولی هدف ما انجام بازی خوب و تهاجمی است که اگر این کار را انجام دهیم، شانس پیروزی‌مان برابر قطر بیشتر می‌شود.»

او درباره آمادگی تیم ملی ادامه می‌دهد: «هیچ تیمی را در دنیا نمی‌شناسم که به‌طور کامل آماده باشد ولی من از میزان پیشرفت تیم رضایت کامل دارم. خیلی از کارهای ما هنوز تمام نشده اما هیچ ترس و واهمه‌ای از مشکلات و مواجه‌شدن با چالش‌های جدید نداریم. این بازی برای ما مسئله مرگ و زندگی نیست، باید توجه داشته باشید که لژیونرهای ما فقط 48 ساعت پیش از بازی به تیم اضافه شده‌اند و اگر این بازی برای ما مهم بود، به مشکل برمی‌خوردیم.»

آتوری، سرمربی قطر هم در آستانه این بازی می‌گوید: «به بازیکنانم گفته‌ام که باید بهترین بازیشان را برابر ایران انجام دهند چون پس از بازی هیچ عذری را از آنها نمی‌پذیرم. مدت کوتاهی است که سرمربی قطر شده‌ام اما سال‌های زیادی در قطر کار کرده‌ام و با بازیکنان و فوتبال این کشور آشنا هستم. من می‌خواهم عملکردم را در زمین نشان دهم نه با حرف زدن.» او تاکید می‌کند: «دیدار ایران برابر اردن دوستانه بود و تعویض‌های زیادی در آن انجام شد. این بازی مهم نبود و مطمئنا ملاک ارزیابی ما از ایران نخواهد بود.»

ترکیب احتمالی

در بازی امروز مهدی رحمتی درون دروازه می‌ایستد و هادی عقیلی، سید جلال حسینی، خسرو حیدری و مهرداد پولادی نفرات خط دفاعی را تشکیل خواهند داد. جواد نکونام، قاسم حدادی‌فر و علی کریمی 3 هافبک مرکزی را تشکیل خواهند داد و غلامرضا رضایی، کریم انصاری فرد و محمد قاضی به‌عنوان مثلث تهاجمی بازی خواهند کرد. در مورد بازی کردن دژاگه در ترکیب ثابت هم ابهاماتی وجود دارد ولی او قطعا در این مسابقه برای تیم ملی به میدان خواهد رفت. دژاگه که حالا خودش را در جمع ملی‌پوشان می‌بیند، در مورد حضور در ایران می‌گوید: «من به‌دنبال این تجربه جدید بودم و حالا تمام تلاشم این است که بهترین عملکردم را ارائه کنم. خوشحالم که سرانجام این اتفاق افتاد و می‌توانم برای تیم ملی ایران بازی کنم.»

بازیکن 25ساله باشگاه وولفسبورگ که تیمش این هفته‌ در بوندس‌لیگا 2 بر یک به هوفنهایم باخت، تاکید می‌کند: «ترجیح می‌دادم بعد از یک پیروزی خانگی به ایران سفر کنم ولی متأسفانه باختیم.» دژاگه در هنگام ورود به فرودگاه امام خمینی شمایلی رسمی داشت و در حالی که پدرش نیز همراه او بود، با خبرنگاران مصاحبه نکرد. او به‌دلیل ناآشنا بودن با جو تهران کمی ملتهب به‌نظر می‌رسید اما مشخص بود که بسیار باانگیزه و با رضایت خاطر به ایران آمده است. او در جملاتی کوتاه گفت: «از طرف فدراسیون تصمیم گرفته‌اند فعلا با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکنم. فقط می‌گویم که آمده‌ام تا با ایران به جام جهانی بروم.»

کد خبر 162120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز