چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: در آخرین بازی از دوره مقدماتی جام جهانی تیم ملی ایران میزبان قطر بود که این بازی با نتیجه 2 بر 2 تساوی شد و دو تیم به دور بعد راه یافتند.

دژاکه

به گزارش همشهری آنلاین، در روزی که اشکان دژاگه چهره برتر میدان بود تیم ملی ایران به مصاف قطر رفت تا با کسب یک تساوی به عنوان سرگروه به مرحله بعد راه‌ یابد.

تیم ملی ایران بازی را مقتدارنه آغاز کرد و استحکام خط میانی این تیم باعث شد تا کنترل بازی را در اختیار داشته باشد. دژاگه که نخستین بازی خود برای ایران را تجربه می‌کرد در دقیقه 5 گل اول بازی را به ثمر رساند تا روزی رویایی برای خود رقم زند اما این گل در دقیقه 9 با گلی که قطری را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند تلافی شد.

TEHRAN, IRAN - FEBRUARY 29: Iran players line up for a team photo

نیمه دوم نیز با برتری خط میانی ایران و تلاش قطری‌ها برای ضد حمله ادامه داشت اما باز هم دژاگه بود که در دقیقه 55 ضربه کاشته‌اش را به گل برتری ایران تبدیل کرد. در این نیمه شوت سرکش جواد نکونام به تیر دروازه برخورد کرد تا ایران نتواند به گل دیگری دست یابد. سرانجام در  دقیقه 87 قطری‌ها توانستند با ارسال توپ از روی ضربه کاشته به دروازه ایران توسطه ضربه سر محمد کازولا به گل تساوی دست یابند.

اگر چه برد این بازی برای ایران ضروری نبود اما روحیه تهاجمی کارلوس کی‌روش هرگز به تساوی رضایت نمی‌دهد و در این خصوص تساوی مقابل قطر در مقابل 55 هزار تماشاگر پر جوش و خروش نمی‌تواند نتیجه مطلوبی برای ایران باشد به ویژه آنکه گل‌هایی که ایران خورد نشان داد خط دفاعی این تیم هنوز دچار تزلزل است.

این تساوی بیش از همه برای بحرین دردناک بود. بحرینی‌ها که در بازی آخر خود توانسته بودند اندونزی را با 10 گل شکست دهند منتظر برد ایران بودند تا با این تیم به مرحله بعد صعود کنند اما این تساوی باعث شد آنها با یک امتیاز کمتر از قطر همچون تیم عربستان صحنه مسابقات را ترک کنند.

ایران با 12 امتیاز در این گروه اول شد و قطر با 10 امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد.

کد خبر 162207
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز