همشهری آنلاین: صدها تن از مردم روسیه امروز یکشنبه در اعتراض نمادین به تصمیم ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه برای کسب مقام ریاست جمهوری برای سومین بار، شروع به تشکیل زنجیره انسانی در مسکو پایتخت این کشور کردند.

مخالفان پوتین در مسکو زنجیره انسانی تشکیل دادند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، گروه حلقه بزرگ سفید اعلام کرد: 34 هزار نفر برای تشکیل زنجیره انسانی در جاده کمربندی 16 کیلومتری مسکو مورد نیاز است.

هر چند مقام های مسکو مجوز رسمی برای این اقدام صادر نکرده اند، اما این برنامه ساعت 14 به وقت محلی شروع شد. سازمان دهندگان این رخداد می گویند این اقدام قانونی است زیرا طی آن شعاری داده نخواهد شد.

برخی رانندگان که از کنار تظاهرکنندگان می گذشتند بوق خودروهای خود را به نشانه همبستگی با آنها به صدا در آوردند.

این در حالیست که حامیان ولادیمیر پوتین که قبلا به مدت دو دوره ریاست جمهوری این کشور را به عهده داشت، قصد دارند متقابلا در یک میدان مرکزی مسکو گردهمایی به نام 'پوتین همه را دوست دارد' برپا کنند.

روسیه به مدت بیش از یک ماه است که بطور هفتگی شاهد برپایی گردهمایی های حامیان و مخالفان پوتین، پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 4 مارس است که پیروزی وی در آن تقریبا قطعی است.

آخرین نظرسنجی ها و پیش بینی ها نشان می دهد که پوتین 59 ساله در نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری با حدود 10 درصد رای کمتر نسبت به 71 درصدی دوره قبل پیروز خواهد شد.

کد خبر 161814
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز