همشهری آنلاین: علی اصغر سلطانیه' سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: گزارش جدید آژانس بار دیگر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران را ثابت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، سلطانیه لحظاتی پس از انتشار گزارش جدید یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، تصریح کرد: گزارش جدید سندی است بین المللی که بر جایگاه رفیع علمی و تکنولوژی کشورمان صحه می گذارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری مسئول و پایبند به مقررات بین المللی از جمله اساسنامه آژانس و معاهده ان.پی.تی به همکاری خود با آژانس ادامه می دهد.

نماینده ایران در آژانس یادآور شد که گزارش جدید ضمن مرور کلیه فعالیت های هسته ای ایران و نظارت آژانس بر آن ، از جمله به فعالیت های غنی سازی و دستاوردهای کشورمان در این زمینه اشاره شده است.

وی گفت: دو دور مذاکرات با مقامات آژانس در تهران نیز در این گزارش منعکس شده است که از آن جمله ارائه ارزیابی اولیه کشورمان در رابطه با گزارش قبل مدیرکل و پاسخ دقیق به اتهامات و ادعاهای بی اساس در این زمینه بود.

سلطانیه در مورد دسترسی بازرسان آژانس به برخی اماکن هسته‌ای کشورمان نیز گفت:‌ برای هر نوع دسترسی و انجام بازدید لازم است که ابتدا چارچوبها و مدالیته مورد توافق قرار گیرد.

کد خبر 161596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز