دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک عضو کمیسیون تلفیق "بررسی ‌‏کننده بودجه سال 86 کل کشور" گفت: دولت به قیمت 45 دلار برای هر بشکه نفت در بودجه اعتقاد دارد.

عادل آذر، در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر استفاده دولت از ترفندهای حسابداری و شفاف نبودن بودجه به ایلنا گفت: این اظهارنظرها را قبول ندارم، به نظر نمی‌‏رسد موارد پیچیده و غیر شفافی در بودجه وجود داشته باشد.

وی در خصوص قیمت نفت در بودجه سال 86 و نرخ 7/33 دلار اعلام شده توسط احمدی‌‏نژاد و نرخ 50 دلار نمایندگان، تصریح کرد: دولت در واقع دو قیمت در لایحه بودجه سال 86 برای هر بشکه نفت مبنا قرار داده است، یکی برای گزارش به مجلس که در گزارش رسمی رییس‌‏جمهور آمد که 7/33 دلار بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس‌، ادامه داد: با محاسبه یک‌‏سری اقلام مانند مالیات بر عملکرد نفت و سود سهام شرکت ملی نفت، قیمت نفت بر پایه هر بشکه 45 دلار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس‌، با بیان این‌‏  که ما در تحلیل‌‏ها آنچه را که درآمدهای مستقیم نفت است را نیز مبنای محاسبه قیمت هر بشکه نفت قرار می‌‏دهیم، تصریح کرد: در چنین شرایطی محاسبه مالیات بر درآمد و سود سهام شرکت نفت و صادرات 6 درصد سهم شرکت ملی نفت از درآمد نفت و گاز مجموعا 10 میلیارد دلار می‌‏شود که آن وقت قیمت نفت بر مبنای هر پایه 45 دلار است.

آذر خاطرنشان کرد: دولت در محاسبه مالیات بر عملکرد نفت و سود سهام شرکت نفت, مبنا را 45 دلار قرار داده است که این مشخص می‌‏کند دولت خود به قیمت 45 دلار برای هر بشکه نفت اعتقاد دارد.

وی افزود: اگر آمار تورمی و آثار نقدینگی حاصل از نفت را بخواهیم مبنای تحلیل قرار دهیم، عدد 45 دلار عدد منطقی است و دولت آن را قبول دارد.

آنچه از کمیسیون تلفیق بر می‌‏آید، به نظر می‌‏رسد مجلس همان قیمت 45 دلار را برای نفت در نظر بگیرد.

کد خبر 16116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز