همشهری آنلاین: قایم مقام مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: مردان بیشتر از زنان در معرض بیماری‌های کشنده قرار دارند و در مجموع آمار مرگ و میر آنها بالاتر از زنان است

سلامت مردان

به گزارش ایرنا، مجید کارآموز  روز در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: امید به زندگی در میان مردان جامعه ما حدود 70 سال است، در حالی که این رقم در میان زنان سه سال بیشتر است.

وی، با بیان اینکه سیگار، الکل، چاقی و استرس شغلی سلامتی مردان را تهدید می‌کند، گفت: مردان پنج برابر بیشتر از زنان درحوادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند، اعتیاد در میان آنها 10 برابر و سقوط سه برابر بیشتر از زنان موجب مرگ و میر می‌شود.

وی یادآورشد: قتل، خشونت، خودکشی، اسکیزوفرنی (توهم) و آسم در مردان بیشتر از زنان دیده می‌شود.

کارآموز تاکید کرد: 2/29 درصد از مردان دارای اضافه وزن و 2/11 درصد دچار چاقی هستند، 21 درصد مردان روزانه از دخانیات استفاده می‌کنند و 6/17 درصد آنها دارای فشار خون بالا هستند.

وی با اشاره به اینکه مردان کمتر از زنان به پزشک مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به محور قرار گرفتن مردان در خانواده سلامت آنها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر گروه خانواده دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: سلامت مردان در خانواده‌ها در حاشیه قرار گرفته است.

ناصر رهبر تاکید کرد: باید درجهت پیشگیری از بیماری‌های مردان اطلاع رسانی‌های لازم صورت گیرد و قبل از وخیم تر شدن بیماری آنها، تشخیص و درمان شروع شود.

وی یادآورشد: مردان بیشتر دچار بیماری‌های کشنده می‌شوند در حالی که بیماری‌های زنان اغلب ضعیف و ناتوان کننده است.

هفته اول اسفندماه به عنوان هفته سلامت مردان نام گذاری شده است.

کد خبر 161007
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز