مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از ستاره شناسان چینی و فرانسوی تولد و تکامل یک کهکشان مارپیچ واقع در صورت فلکی اژدها را شبیه سازی کردند

کهکشان مارپیچ

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان رصدخانه پاریس در شورای ملی تحقیقات فرانسه و آکادمی علوم چین برپایه شبیه سازی‌هایی که با ذرات میکروسکوپی، اصول گرانشی و دینامیک جریان‌های اجرام بزرگی چون کهکشان‌ها انجام دادند، توانستند تولد و تکامل کهکشانی با عنوان NGC 5907 واقع در صورت فلکی اژدها در فاصله 50 میلیون سال نوری از زمین را بازسازی کنند.

حداقل 6 میلیون ذره در این شبیه سازی با هم فعل و انفعال می‌کنند. این محققان با کمک این ذرات توانستند در فیلمی، شکل گیری این کهکشان و حلقه‌های عظیم ماده‌ای که در اطراف آن می‌چرخد را نشان دهند.

برپایه اطلاعات جمع آوری شده در این بازسازی مدل، احتمالاً برخوردهای متعددی روی شکل کهکشان‌ها اثر گذاشته‌اند و به نظر می‌رسد که حداکثر نیمی از کهکشان‌های مارپیچ که 9 میلیارد سال اخیر به وجود آمده‌اند به همین روش شکل گرفته‌اند.

در کهکشان NGC5907 سیستمی از جریان ستاره‌ای که حلقه‌های غول پیکر را می‌سازند وجود دارد. این حلقه‌ها بقایای برخورد عظیمی هستند که بین 8 تا 9 میلیارد سال قبل میان کهکشان‌های در ابعاد مشابه رخ داده است.

کد خبر 161001
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز