شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در یک آزمایش جدید مشخص شد سالمندانی که عادت به پرخوری دارند بیشتر با خطر ضعف حافظه و زوال عقل مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، متخصصان در این مطالعه می‌گویند افراد 70 ساله به بالا که روزانه بین 2100 تا 6000 کالری مصرف می‌کنند دو برابر بیشتر از سایر همسالان خود در معرض ابتلا به ناتوانی‌ها و مشکلات حافظه‌ای هستند که می‌تواند نشانه اولیه ابتلا به آلزایمر باشد.

دکتر یوناس گیدا استادیار نورولوژی و روانپزشکی در مرکز تخصصی مایوکلینیک در این باره گفت: مصرف زیاد روزانه کالری روش سازگاری با سلامت مغز نیست اما در عوض میانه‌روی در خوردن برای مغز و بهبود عملکرد آن مفید است.

به گزارش سایت اینترنتی هلث دی نیوز، نتایج مطالعه در نشست سالانه ماه آوریل آکادمی نورولوژی آمریکا در نیواورلئان ارائه خواهد شد. برای انجام این مطالعه متخصصان از اطلاعات مربوط به بیش از 1200 سالمند 70 تا 89 استفاده کرده که 163 نفر از آن‌ها مبتلا به ناتوانی خفیف ذهنی بودند.

متخصصان پس از بررسی میزان تغذیه روزانه این سالمندان متوجه شدند، هرچه آنها بیشتر غذا می‌خورند احتمال اینکه به اختلال ناتوانی حافظه مبتلا شوند، دو برابر بیشتر می‌شود.

این یافته با وجود در نظر گرفتن سایر فاکتورهای خطرزا مثل سابقه سکته مغزی، دیابت و یا عواملی دیگر چون سطح تحصیلات حاصل شده است.

کد خبر 160830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز