شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه و حراج "تابلوهای کوچک" در گالری آریا، با حضور هزاران هنرمند و علاقمندان هنر افتتاح شد و بیش از 100 اثر از هنرمندان به فروش رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه تابلوهای کوچک با ارایه آثاری از هنرمندان نسل‌های متفاوت هنری کشور عصر روز گذشته جمعه 28 بهمن در نگارخانه آریا افتتاح شد.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی مانند آیدین آغداشلو، ابراهیم جعفری، کامبیز درم بخش، شهلا حبیبی، گیزلا سینایی، محمدعلی بنی اسدی، آنه محمد تاتاری، مجتبی تاجیک، رضا افسری، همایون سلیمی، علی خسروی، آریا اقبال، ناهید داور پناه و فرح ابوالقاسم در برابر دید علاقمندان قرار گرفت.

ویژگی مشترک همه آثار این نمایشگاه، ابعاد کوچک آثار بود که در تضاد با گرایش رایج این روزها در عرصه داد و ستد و بازار هنری که مروج آثاری با ابعاد بزرگ جهت ارایه و فروش با بالاترین قیمت در حراج‌های بین‌المللی است، قرار دارد.

در این نمایشگاه توجه به ارزش‌های هنری مورد توجه قرار گرفته بود و سه نسل از هنرمندان کشور آثار خود را با این ویژگی در نمایشگاه و حراج "تابلوهای کوچک" ارائه کرده اند.

حراج نمایشگاه "تابلوهای کوچک" در دو بخش برگزار و در بخش نخست نمایشگاه به صورت فروش چند باره آثار برپا شد.

در این بخش از هر هنرمند 2 اثر با قیمت پایه 100 هزار تومان به حراج گذاشته شد و هر اثر می‌توانست در 10 نوبت به فروش رسد.

همچنین بخش دوم این نمایشگاه نیز به آثاری اختصاص دارد که با قیمت ثابت150هزار تومان ارائه خواهند شد.

این نمایشگاه با استقبال هنرمندان حوزه تجسمی روبرو شد و 1050 هنرمند آثار خود را برای حضور در این نمایشگاه ارائه دادند؛ که از این میان آثار 350 هنرمند عصر روز گذشته در نمایشگاه وحراج "تابلوهای کوچک" عرضه شد و بیش از 100 اثر در افتتاحیه به فروش رسید، در حالی این 100 اثر از هنرمندان چکش خورد که خریداران می‌توانستند آثار خود را به صورت چند باره به فروش برسانند.

اثر آیدین آغداشلو با 8 بار حراج در روز افتتاحیه از رکورداران فروش در این نمایشگاه بود.

نمایشگاه "تابلوهای کوچک" تا 9 اسفندماه در گالری آریا واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه بهشتی، کوی زرین، شماره 10 افتتاح و میزبان علاقمندان است.

 

 

کد خبر 160809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز