چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آموزگاران اردنی در اعتراض به کاهش حقوق و پرداخت نشدن پاداش کامل سالانه، در مقابل دفتر نخست وزیر این کشور در امان تظاهرات کرده‌اند.

اردن

به گزارش پرس تی وی، هزاران آموزگار دولتی اردنی روز سه‌شنبه 25 بهمن در نهمین روز متوالی از اعتصاب خود، در مقابل دفتر نخست وزیری اردن تجمع کردند.

تظاهرکنندگان با خود پلاکاردهایی حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: ما هرج و مرج نمی‌خواهیم. ما حقوق‌مان را می‌خواهیم.

بر روی یکی دیگر از این پلاکاردها نوشته شده بود: انسان‌ها حقوقی دارند و معلمان نیز انسانند. ما در برابر بی‌عدالتی تسلیم نخواهیم شد.

از زمان شروع اعتصاب آموزگاران اردنی در اوایل فوریه تا کنون، حدود ۱.۴ دانش‌آموز مدارس دولتی اردن از حضور در مدارس محروم شده‌‌اند.

حسن مومنی، سخنگوی آموزگاران اعتصاب کننده اردنی گفت: ۹۰ هزار نفر از آموزگاران دولتی در سراسر اردن اعتصاب کرده‌اند.

دولت اردن، پیش‌تر در پاداش سالانه آموزگاران بخش دولتی ۱۰۰ درصد افزایش اعمال می‌کرد، این درحالی است که در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفته است تا این رقم را به ۷۰ درصد کاهش دهد و بقیه پاداش معلمان را به صورت اقساط سه ساله پرداخت کند.

مصطفی رواشده، رئیس اتحادیه آموزگاران اردن در این باره اظهار داشت: پیام قوی ما به تصمیم‌گیران و طرف‌های ذی‌ربط این است که آموزگاران از مواضع خود برای دست‌یابی به حقوق مشروع کوتاه نخواهند آمد و تمامی طرف‌ها باید در این زمینه مسئولیت‌پذیر باشند.

یکی دیگر از آموزگاران شرکت کننده در این تظاهرات نیز با انتقاد از دولت گفت: زمانی که نوبت به پرداخت پاداش معلمان بخش دولتی می‌رسد، دولت سرش را مثل کبک زیر برف می‌کند.

عید الدحیات وزیر آموزش اردن هفته گذشته اعلام کرد کرد که دولت به دلیل وضعیت دشوار اقتصادی، قادر نیست تا افزایش ۱۰۰ درصدی پاداش سالانه معلمان را اعمال کند.

اعتصاب روز سه‌شنبه معلمان اردنی در حالی برگزار شد که مردم اردن از ژانویه ۲۰۱۱ میلادی تا کنون با برگزاری تظاهرات سراسری، اصلاحات اقتصادی و پایان به فساد اداری را خواستار هستند.

کد خبر 160611

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز