هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری 5 دیدار پیگیری خواهد شد که در یکی از بازی‌های حساس صبای قم میزبان پرسپولیس خواهد بود.

فوتبال

دو تیم در حالی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان و فجر سپاسی شیراز شکست خوردند و حالا درصدد جبران هستند. صبا در این فصل فراتر از حد انتظار نتیجه گرفته و برای به دست آوردن سهمیه آسیا نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز دارد، از طرفی نتایج پرسپولیس با دنیزلی هم ایده‌آل نبوده و این مربی ترکیه‌ای برای بهبود شرایط تیمش باید صبا را شکست دهد.

صبا یکی از تیم‌های پرقدرت لیگ در خط حمله است و رضا عنایتی هم این روزها در اوج قرار دارد ولی خط دفاعی پرسپولیس در بازی‌های اخیر عملکرد ضعیفی داشته و مطمئنا مدافعان این تیم روز سختی خواهند داشت. از طرفی پرسپولیسی‌ها همچنان نگران تزلزل در خط دروازه هستند و گویا قرار است در بازی امروز دوباره میثاق معمارزاده درون دروازه بایستد؛ در ضمن پرسپولیس تا به امروز نتوانسته در قم صبا را شکست دهد.

عبدالله ویسی سرمربی صبا که در بازی رفت مقابل پرسپولیس شکست خورد حالا درصدد جبران است.او می‌گوید: «در بازی رفت به پرسپولیس باختیم و آن بدترین مسابقه ما بود. آن زمان پرسپولیس در شرایط بسیار بدی قرار داشت و اکنون می‌خواهم انتقام استیلی را از دنیزلی بگیرم. این بازی قطعا زیبا و تماشاگرپسند خواهد بود چون تیم‌های دنیزلی هجومی بازی می‌کنند.خوشبختانه صبا هم همین روش را در دستور کار خود دارد؛ البته به شرط اینکه زمین به دوتیم اجازه خوب بازی کردن بدهد.»

سرمربی صبا در مورد اینکه گفته بود قصد دارد در تمرینات پرسپولیس حاضر شود و از کارهای دنیزلی یادداشت بردارد، می‌گوید: «بعد از دیدار امروز دیگر دنیزلی حساسیتی برای حضورم در تمرینات پرسپولیس نخواهد داشت؛ هر چند اگر در این بازی پیروز شویم چند روز بعد چنین کاری را می‌کنم چون نمی‌خواهم با طرفداران ناراحت پرسپولیس روبه‌رو شوم.» ویسی از اینکه تیمش بازیکن ملی پوش ندارد ناراحت است و در این خصوص می‌گوید: «تیم ما 25 هفته است که در جمع بالانشین‌های لیگ است اما نمی‌دانم چرا بازیکنی از صبا به تیم ملی دعوت نشده است. این فهرست برای بازیکنان من قابل توجیه نیست و انتخاب‌های کی‌روش علامت سؤال بزرگی برایم ایجاد کرده است.»

بازگشت قلعه‌نویی به کرمان

در یکی دیگر از بازی‌های حساس امروز تراکتورسازی که در رده سوم جدول قرار دارد میهمان مس کرمان خواهد بود. امیر قلعه نویی که سابقه مربیگری در این تیم کرمانی را دارد حالا به کرمان برگشته ولی مقابل مس کار سختی در پیش خواهد داشت. تراکتور نمی‌خواهد از جمع مدعیان قهرمانی خارج شود؛ به همین دلیل نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز دارد ولی مس هم بعد از شکست سنگین مقابل سپاهان، نباید در این بازی خانگی امتیاز از دست بدهد. شاگردان بلاژویچ درصورت شکست در این بازی در بین کاندیداهای سقوط به لیگ دسته اول قرار خواهند گرفت و این مربی کروات هم در خطر اخراج قرار می‌گیرد.

نفت تهران، یکی دیگر از تیم‌های بالای جدول هم میزبان تیم بحران‌زده ذوب آهن خواهد بود که برخی از بازیکنانش به‌دلیل مشکلات مالی در تمرینات چند روز گذشته شرکت نکردند. با توجه به پیروزی نفت مقابل ملوان در هفته گذشته، شاگردان حسین فرکی از لحاظ روحی در شرایط خوبی قرار دارند و به‌نظر می‌رسد تیم منصور ابراهیم‌زاده روز سختی را در پیش داشته باشد.

داماش گیلان که هفته گذشته راه‌آهن را در زمین این تیم شکست داد، در رشت میزبان شاهین است و کسب 3 امتیاز، تیم مهدی تارتار را از منطقه خطر دور خواهد کرد. در طرف مقابل شاهین که حمید درخشان سرمربی اول فصل خود را دوباره به خدمت گرفته به‌دنبال امتیاز گرفتن در رشت است و حتی مساوی هم می‌تواند نتیجه خوبی برای این تیم باشد. فجر سپاسی و فولاد هم که از پیروزی‌های خود در هفته‌های گذشته روحیه بالایی دارند به مصاف هم خواهند رفت ولی حریف اصلی آنها زمین ورزشگاه حافظیه خواهد بود که معمولا مانع از انجام بازی‌های زیبا توسط تیم‌های لیگ برتری می‌شود.

برنامه  لیگ برتر

صبا- پرسپولیس، ساعت14:45
داماش- شاهین، ساعت15:30
فجر سپاسی- فولاد، ساعت15:30
مس کرمان- تراکتورسازی، ساعت15:30
نفت تهران- ذوب آهن، ساعت 15:30

کد خبر 160513
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز