صبای قم و پرسپولیس به فکر جبران ناکامی هفته گذشته بودند ولی تلاش این دو تیم برای پیروزی نتیجه نداد و شاگردان عبدالله ویسی و مصطفی دنیزلی امتیازها را در قم تقسیم کردند.

ورزش

صبا به فکر کسب 3 امتیاز این بازی خانگی بود و پرسپولیس هم قصد داشت شرایط خودش را با پیروزی در قم بهبود ببخشد ولی تساوی 2 بر 2 بدترین نتیجه ممکن برای هر دو تیم بود. دقایق ابتدایی بازی با حملات نصفه‌‌نیمه صبا سپری شد و سرانجام در دقیقه 20 بود که میزبان صاحب ضربه پنالتی شد. رضا نورمحمدی مدافع پرسپولیس در محوطه جریمه، کریم اسلامی بازیکن صبا را متوقف کرد تا سعید مظفری‌زاده نقطه پنالتی را نشان دهد. رضا عنایتی هم پشت توپ ایستاد و میثاق معمارزاده را مغلوب کرد. بعد از این گل، پرسپولیس برای به تساوی کشیدن بازی تلاش کرد و این بار داور در دقیقه 32 خطای مدافع صبا روی جواد کاظمیان را پنالتی گرفت. علی کریمی پشت توپ ایستاد و گل تساوی را وارد دروازه صبا کرد. بازی در نیمه اول هیجان خاصی نداشت و توپ بیشتر در میانه میدان جریان داشت.

با شروع نیمه دوم غلامرضا رضایی یک بار توپ را به تیر دروازه صبا زد ولی در دقیقه 65 بود که میزبان دوباره با خطای معمارزاده روی داوودی صاحب پنالتی شد. عنایتی باز هم پشت توپ ایستاد و به راحتی دروازه پرسپولیس را باز کرد. این هشتمین گل عنایتی به پرسپولیس در طول دوران بازیگری‌اش بود، در ضمن او حالا در تاریخ لیگ برتر 102 گل به ثمر رسانده است. دنیزلی بعد از گل دوم صبا فشنگچی و مهدوی کیا را وارد زمین کرد، حملات پرسپولیس یکی پس از دیگری از دست می‌رفت و خیلی‌ها در انتظار پایان بازی بودند ولی مظفری‌زاده در دقیقه 89 خطای بازیکن صبا روی کاظمیان را پنالتی گرفت. تصمیم او با اعتراض شدید صبایی‌ها مواجه شد ولی در‌نهایت کریمی دومین گل پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا این بازی با تساوی به پایان برسد. در ضمن اکبر صادقی بازیکن صبا در دقیقه 92 از زمین اخراج شد.

ویسی بعد از این بازی با عصبانیت گفت: «مظفری‌زاده را عمدا انتخاب کردند تا پرسپولیس را از شکست نجات دهد. ممدوتال باید در دقایق ۱۰، ۱۵، ۳۰ و ۵۵ از میدان مسابقه اخراج می‌شد اما داور خودش را به مسیر دیگری زد تا این صحنه‌ها را نبیند. او برای پرسپولیس پنالتی خنده‌دار گرفت.» دنیزلی هم بعد از بازی گفت: «صبا از پیش‌بینی من هم بهتر بازی کرد ولی بازی در زمینی ناهموار برگزار شد و انجام بازی در چنین زمینی به ضرر صبا هم هست. در مورد داوری هم حرفی ندارم.»

شکست تراکتورسازی

در یک بازی حساس دیگر از هفته بیست و ششم تراکتورسازی در کرمان مقابل مس شکست خورد تا شانس صعود به رده دوم را از دست بدهد، در ضمن استقلال و سپاهان هم از شکست تراکتور خوشحال شدند. تک‌گل مس کرمان در این بازی توسط کیوان امرایی در دقیقه 23 به‌ثمر رسید و بلاژویچ هم سرانجام با پیروزی مس را ترک کرد تا ابراهیم قاسمپور جایگزین او شود. این شکست تلخی برای امیر قلعه‌نویی بود و حالا تیم او 6 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد.

فجر سپاسی در ادامه روند صعودی خود در شیراز موفق به شکست فولاد شد، این در حالی بود که فجری‌ها ابتدا با یک گل از حریف خود عقب افتادند. رضا نوروزی در دقیقه 9 برای فولاد گل زد ولی مهرداد کریمیان و مهدی رجب‌زاده در دقایق 34 و 54 برای فجر گلزنی کردند تا این تیم 3‌امتیاز را بگیرد. نفت تهران هم در زمین خودش با یک گل مغلوب ذوب آهن شد. در دقیقه 74 ارسال علی احمدی از جناح چپ و اشتباه سیامک کوروشی بازیکن نفت در دفع توپ باعث شد تا او به اشتباه دروازه خودی را باز کند. در ضمن رضا معقولی در دقیقه ۳۷ یک پنالتی برای نفت از دست داد. دیدار داماش گیلان و شاهین بوشهر هم در رشت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

کد خبر 160632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز