سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

گروه حوادث: زن و مرد جوان سرکرده باندی بودند که با راه‌اندازی یک بنگاه قلابی و تبلیغات اینترنتی دست به کلاهبرداری می‌زدند.

متهم

این پرونده زمانی به جریان افتاد که زن میانسالی به دادسرای سعادت‌آباد رفت و به بازپرس شعبه16 گفت: چند وقت پیش بازنشسته شدم و با پاداش 30سال خدمتم تصمیم گرفتم برای تنها پسرم که به تازگی ازدواج کرده بود، خانه‌ای رهن کنم. از طریق آگهی‌های اینترنتی به یک بنگاه در شمال پایتخت رفتم و خانه‌ای را برای پسرم رهن کردم. 30میلیون تومان پول به بنگاه دار دادم و قرار شد مابقی پول را هنگام تحویل آپارتمان بپردازم اما چند روز بعد که برای گرفتن کلید آپارتمان به بنگاه رفته بودم با در بسته روبه‌رو شدم و از دیگران شنیدم که صاحبان این بنگاه از افراد دیگری هم به همین شیوه کلاهبرداری کرده و فراری شده‌اند.

با شکایت زن میانسال و دیگر شاکیان، پرونده در اختیار ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در تحقیق از مالباخته‌ها مشخص شد که در بنگاه مورد نظر 3 مرد و یک زن حضور داشتند که پس از اجاره آپارتمان‌ها، با تبلیغات اینترنتی طعمه‌های خود را شکار کرده و هر کدام از آپارتمان‌هایی را که اجاره کرده بودند به چند نفر به‌صورت رهن کامل اجاره داده و با دریافت مبالغ هنگفت از طعمه‌هایشان فرار کرده بودند.

درحالی‌که رقم کلاهبرداری از مالباخته‌ها یک میلیارد تومان برآورد شده بود، ماموران با چهره‌نگاری موفق شدند 2متهم این پرونده را به نام‌های میلاد و کبری که افرادی سابقه‌دار بودند، شناسایی کنند. این دومتهم پیش از این هم با این شگرد دست به کلاهبرداری زده و به زندان افتاده بودند اما با سپردن قرار وثیقه از زندان آزاد شده و فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته بودند.

کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی سرانجام مخفیگاه متهمان را در شمال پایتخت شناسایی کردند و یکی از آنها را که برای فرار از دست پلیس تغییر چهره داده بود، دستگیر کردند. با دستگیری میلاد، کبری نیز به دام افتاد. سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: تاکنون تعداد زیادی از مالباختگان به اداره چهاردهم پلیس آگاهی مراجعه کرده‌اند و تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای این باند کلاهبرداری ادامه دارد.

کد خبر 160505
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز