گروه حوادث: پلیس در تعقیب مردی است که با استفاده از شناسنامه دزدی، از بانک دسته چک گرفته و دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایش زده است.

حوادث کلاهبرداری

مدتی قبل مرد میانسال به دادسرای ناحیه 5 تهران رفت و مدعی شد که فرد ناشناسی با استفاده از شناسنامه او، از بانک دسته چک گرفته و دست به کلاهبرداری زده است. این مرد به ماموران گفت: سال گذشته به همراه خانواده‌ام سوار اتوبوس شدم تا به شهرستان بروم اما در داخل اتوبوس شناسنامه خودم و همسر و عروسم به همراه 162هزار تومان پول نقد از من سرقت شد و هر چه تلاش کردم، سارق را پیدا نکردم.

وی ادامه داد: یک سال از این ماجرا گذشت تا اینکه چند روز پیش تصمیم گرفتم به بانک بروم و با مدارک المثنی، دسته چک بگیرم. رئیس بانک وقتی مدارکم را چک کرد، به من گفت:« شما چک‌های برگشتی زیادی دارید و نمی‌توانید دسته چک بگیرید». من که حسابی تعجب کرده بودم گفتم که تا کنون هیچ دسته چک بانکی از بانک‌های دولتی یا خصوصی نگرفته‌ام و وقتی موضوع را پیگیری کردم، متوجه شدم فرد ناشناسی در همان ماه‌های نخستین که مدارکم به سرقت رفته بود، با سوء استفاده از شناسنامه‌ام، خودش را به جای من معرفی کرده و اقدام به گرفتن دسته چک از بانک کرده و سپس دست به کلاهبرداری از مردم زده بود.

با اظهارات این مرد، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری صادر‌کننده چک‌های بی‌محل شروع شد اما به جز یک عکس، هیچ سرنخی از متهم به دست نیامد. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش او را در روزنامه‌ها صادر کرده و کسانی که از هویت مرد کلاهبردار اطلاع دارند، می‌توانند با شماره تلفن‌های 51055138 یا 51055465 تماس بگیرند.

کد خبر 156846
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز