همشهری آنلاین: خط تولید نخستین موتور ملی پایه گاز سوز ایران با ظرفیت سالانه 100 هزار دستگاه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

منوچهر منطقی، مدیرعامل ایران خودرو گفت: این میزان قابل افزایش به 450 هزار دستگاه است که براین اساس صنعت خودروسازی ایران گام مهمی در جهت خودکفایی برداشته است. 
 
به گزارش روابط عمومی ایران خودرو، منطقی خاطرنشان کرد: موتور ملی با پایه گاز سوز از استانداردهای جهانی برخوردار است و شامل سه موتور 1700 سی سی تنفس طبیعی، 1700 سی سی پرخوران و 1400 سی سی تنفس طبیعی است.

وی افزود: این اولین موتور با پایه گاز سوز در جهان است که به تولید انبوه می‌رسد و در اولین گام امکان تولید سمند به پایه گاز فراهم می‌شود.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه، ایران در زمره کشورهای برخوردار از مالکیت موتور قرار می‌گیرد و قرار خواهد بود این موتور را به خارج از کشور صادر کند.

منطقی توضیح داد: تولید موتور ملی نقش مهمی در چشم‌انداز 20 ساله کشور ایفا می‌کند و با انتقال دانش فنی حاصل از طراحی موتور 1700 سی سی تنفس طبیعی، زمینه‌ای فراهم شده تا موتور 1400 سی سی از خانواده موتور ملی توسط کارشناسان ایرانی طراحی و تولید شود.

وی گفت: سال آینده تا میزان هفتاد درصد قطعات مهم موتور ملی داخلی سازی خواهد شد و امکان صادرات قطعات آن به خارج از کشور فراهم می‌شود.

کد خبر 16034

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز