یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

سیدمحمد علی حسینی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران از احیای مذاکرات علی لاریجانی دبیر شورایعالی امنیت ملی با خاویر سولانا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسینی که روز یکشنبه 29 بهمن در نشست هفتگی خود با خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی در مورد استقبال سولانا از پیشنهاد لاریجانی مبنی بر غنی‌سازی چهار درصد گفت: آقای لاریجانی در کنفرانس مونیخ تاکید کرد که غنی‌سازی چهار درصد می‌تواند نقطه آغاز خوبی برای مذاکرات باشد و صحبتی با نیز سولانا داشت و این مذاکرات ادامه خواهد یافت.

حسینی با اشاره به مذاکرات لاریجانی با سولانا، البرادعی و وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد که انگیزه بیشتری در میان طرف مقابل برای خروج از بن‌بست موجود و احیای مذاکرات دیده می‌شود.

حسینی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سفر ‪ ۱۰‬تن از رهبران مذهبی آمریکا به ایران ضمن تایید این خبر گفت: افرادی که دعوت شده‌اند از رهبران مذهبی و گروهی صلح طلب از آمریکا هستند.

وی با اشاره به دیدار این گروه با محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در نیویورک یادآور شد که رییس جمهوری در پایان این دیدار از آنان دعوت کرد به ایران سفر کنند.

حسینی در خصوص طرح سوییس و پیشنهاد البرادعی گفت: ما از هر طرح و پیشنهادی که متضمن حفظ حقوق ایران در برخورداری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای باشد، استقبال و آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد تا زمانی که جوانب مختلف طرح سوییس بررسی نشود، از اظهارنظر در خصوص آن خودداری می‌کنم.

حسینی در پاسخ به سووالی در خصوص تعلیق غنی‌سازی گفت: تعلیق مربوط به گذشته است و الان نیز توجیه منطقی و قانونی ندارد و پذیرفتنی نیست.

کد خبر 16024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز