یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در گزارش جدیدی اعلام کردند که از هر 10 هزار آمریکایی، 9 نفر بیش از حد لازم نمک مصرف می‌کنند.

نمک

به گزارش ایسنا، این کارشناسان دریافته‌اند در حالی که تقریبا تمام مردم این کشور نمک زیادی مصرف می‌کنند بررسی‌ها نشان می‌دهد که 44 درصد از سدیم موجود در رژیم غذایی آنها هر روز از 10 نوع ماده غذایی وارد بدنشان می‌شود.

دکتر توماس فریدمن رئیس دفتر کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در آتلانتا در بیانیه‌ای متذکر شد: بدون شک مصرف بیش از حد سدیم موجب افزایش فشار خون می‌شود که مهمترین فاکتور خطرزا در بروز بیماری قلبی و سکته است.

more نمک فشارخون را در بیماران پرخطر افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، فریدمن تاکید کرد: این بیماری‌ها سالانه جان بیش از 800 هزار نفر را در این کشور می‌گیرد و هزینه‌ای معادل 273 میلیارد دلار را به سیستم مراقبت‌های بهداشتی این کشور در هر سال وارد می‌کند.

در گزارش این مرکز تحت عنوان «نشانه‌های حیاتی» تایید شده است که معمول‌ترین منابع سدیم موجود در رژیم غذایی روزانه شامل انواع نان‌ها، پیتزا، مرغ، سوپ‌ها، ساندویچ‌ چیزبرگر و سایر ساندویچ‌ها، پنیر، پاستا و انواع گوشت، پاپ کورن،‌ چیپس و انواع دیگری از تنقلات صنعتی هستند.

کد خبر 160106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز