همشهری آنلاین: چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در استان البرز گشایش یافت.

به گزارش همشهری آنلاین، روند برگزاری جشنواره تجسمی فجر در استان‌ها با گشایش نمایشگاه آثار جشنواره در کرج آغاز شد.

جشنواره تجسمی فجر با 65 اثر عکس، پوستر و تصویر سازی از آثار بخش رقابتی و 95 اثر نقاشی، خوشنویسی، مجسمه، سفال و نگارگری در بخش جنبی در فرهنگسرای فجر کرج و هنرستان هنرهای زیبای این شهر به نمایش گذاشته شد.

استان گلستان دومین استانی است که میزبان چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می‌شود.

جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر امروز سه شنبه 18 بهمن با حضور جواد قناعت؛ استاندار و غلامرضا منتظری؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هنرمندان در تالار فخر الدین اسعد گرگانی افتتاح می‌شود.

در استان گلستان 85 اثر در رشته‌های تصویرسازی، پوستر و کاریکاتور و نقاشی تا پایان بهمن ماه در گرگان به نمایش گذاشته می‌شود و پس از آن نمایشگاه آثار جشنواره در شهرهای استان گلستان برپا می‌شود.

در این دوره جشنواره طرحی برای نمایش آثار بیشتری از بین آثار ارسالی به جشنواره اجرا می‌شود و آثار در تمام استان‌های کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

در چهارمین جشنواره بین‌الملی هنرهای تجسمی فجر طرحی برای برگزاری جشنواره در استان‌ها اجرا می‌شود که بر اساس این طرح آثاری که در مرحله نهایی انتخاب برای حضور و رقابت در جشنواره پذیرفته نشدند، اما از نطر هیات انتخاب قابلیت نمایشگاهی را داشته‌اند در تمامی استان‌های کشور به نمایش گذاشته می‌شوند.

در این طرح استان‌های کشور به 9 گروه تقسیم شده است که در رشته‌های و آثار هنرمندان هر یک از گروهها در استان‌های آن گروه به نمایش گذاشته می‌شود.

در رشته‌های عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی که انتخاب آثار در یک مرحله انجام می‌شود و آثار قابل تکثیر است، آثار هنرمندان هر یک از گروههای 9 گانه استان‌ها که به جشنواره برای رقابت انتخاب نهایی شده است، تکثیر شده و در استان‌های همان گروه به نمایش گذاشته می‌شود.

در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال و مجسمه آثار هنرمندان هر یک از گروههای استان‌ها که بر اساس نظر هیات انتخاب قابلیت راهیابی به بخش رقابتی جشنواره را نداشته‌اند اما قابلیت نمایشگاهی دارند، در استان‌های همان گروه به نمایش گذاشته می‌شود.

این طرح با تجربه سه دوره قبل جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر که آثار بسیاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد اما فقط درصد کمی از آثار امکان راهیابی به جشنواره را داشتند، در این دوره اجرا می‌شود تا هم آثار بیشتری به نمایش گذاشته شود و هم مخاطبان و علاقمندان در سراسر کشور بتوانند از آثار جشنواره دیدن کنند.

 

 

کد خبر 159707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز