چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره تجسمی فجر 20 بهمن ماه در مشهد و اهواز و 22 بهمن ماه در تبریز گشایش می‌یابد.

به گزارش همشهری آنلاین نمایشگاه آثار چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با 185 اثر شامل 171 اثر رقابتی جشنواره در رشته‌های عکاسی، تصویرسازی و پوستر و 14 اثر نقاشی از 20 بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاه آثار جشنواره تجسمی فجر با 177 اثر شامل 87 اثر رقابتی عکس، پوستر و تصویرسازی و 90 اثر نقاشی، خوشنویسی و نگارگری در نگارخانه میرک مشهد برگزار می‌شود.

خانه هنر تبریز هم از 22 بهمن ماه میزبان چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می‌شود.

نمایشگاه آثار جشنواره تجسمی فجر با 133 اثر شامل بخش رقابتی رشته های عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی و 56 اثر بخش جنبی در رشته‌های نقاشی و خوشنویسی، نگارگری و سفال از 22 بهمن تا 14 اسفندماه در خانه هنر تبریز برگزار می‌شود.

در روزهای آینده نیز چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در دیگر استان‌ها برگزار می‌شود.

در چهارمین جشنواره بین‌الملی هنرهای تجسمی فجر طرحی برای برگزاری جشنواره در استان ها اجرا می‌شود که بر اساس این طرح آثاری که در مرحله نهایی انتخاب برای حضور و رقابت در جشنواره پذیرفته نشدند اما از نطر هیات انتخاب قابلیت نمایشگاهی را داشته اند در تمامی استان های کشور به نمایش گذاشته می‌شوند.

در این طرح استان های کشور به 9 گروه تقسیم شده است که در رشته‌های و آثار هنرمندان هر یک از گروهها در استان های آن گروه به نمایش گذاشته می‌شود.

در رشته‌های عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی که انتخاب آثار در یک مرحله انجام می شود و آثار قابل تکثیر است، آثار هنرمندان هر یک از گروههای 9 گانه استان ها که به جشنواره برای رقابت انتخاب نهایی شده است، تکثیر شده و در استان های همان گروه به نمایش گذاشته می‌شود.

در رشته های نقاشی، خوشنویسی،نگارگری، سفال و مجسمه آثار هنرمندان هر یک از گروههای استان ها که بر اساس نظر هیات انتخاب قابلیت راهیابی به بخش رقابتی جشنواره را نداشته‌اند اما قابلیت نمایشگاهی دارند، در استان‌های همان گروه به نمایش گذاشته می‌شود.

این طرح با تجربه سه دوره قبل جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر که آثار بسیاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد اما فقط درصد کمی از آثار امکان راهیابی به جشنواره را داشتند، در این دوره اجرا می‌شود تا هم آثار بیشتری به نمایش گذاشته شود و هم مخاطبان و علاقمندان در سراسر کشور بتوانند از آثار جشنواره دیدن کنند.

 

کد خبر 159835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز