گروه حوادث: 2 دزد شیشه‌ای که با حمله به یک خانه ویلایی و ضرب و شتم مادر و دختری دست به سرقت میلیونی‌زده بودند به تحمل 34 سال زندان و 247 ضربه شلاق محکوم شدند.

حوادث

با حکم قاضی گیوکی رئیس شعبه 1156 دادگاه بعثت، خریدار اموال مسروقه نیز به 6 ماه زندان و 30 ضربه شلاق محکوم شد.
ساعت 10 صبح 17 مرداد امسال، ماموران کلانتری 102 پاسداران در جریان سرقت میلیونی از خانه‌ای در حوالی میدان نوبنیاد قرار گرفتند. همسر صاحبخانه در تشریح ماجرا گفت:

صبح زود شوهرم طبق روال همیشه به محل کارش رفت. من و دختر 16 ساله‌ام در خانه استراحت می‌کردیم که ناگهان صدای پا شنیدم و به گمان اینکه همسرم به خانه برگشته به سمت در رفتم اما در یک لحظه 2 جوان ناشناس را دیدم که با چاقو به من حمله کردند. آنها با تهدید چاقو، دست و پای من و دخترم را بستند و بعد یکی از آنها خواست که جای پول و طلاها را نشان دهم. من ابتدا مقاومت کردم اما یکی از دزدان نزد دخترم رفت و تهدیدم کرد که اگر همکاری نکنم، دخترم را می‌کشد.

او سپس شروع به کتک زدن دخترم کرد و من برای نجات او، محل نگهداری پول‌ها و طلاها را به سارقان نشان دادم. آنها بعد از سرقت 18 میلیون تومان پول و طلا به طرف من آمدند و قصد داشتند مرا مورد آزار و اذیت قرار دهند اما ناگهان زنگ خانه به صدا در آمد و دزدان موفق نشدند نقشه شیطانی خود را عملی کنند. آنها که ترسیده بودند به حیاط دویدند و از طریق دیوار پشتی، فرار کردند.

پس از شکایت این زن، تیمی از ماموران اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و تحقیقات برای دستگیری سارقان را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد یکی از دیوارهای خانه شاکی که مشرف به فضای سبز است، فاقد حفاظ بوده و دزدان از این طریق وارد خانه شده و از همانجا نیز فرار کرده بودند. ماموران در ادامه به چهره نگاری دزدان پرداختند و در بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار، یکی از سارقان را به نام محمد شناسایی کردند. مدتی بعد مخفیگاه این مرد در کیانشهر شناسایی شد و درحالی‌که او برای فرار از دست پلیس زیر رختخواب‌های کمد دیواری خانه‌اش مخفی شده بود، به دام افتاد.

این مجرم حرفه‌ای که پیش از این هم به اتهام حمل و نگهداری مواد‌مخدر و زورگیری دستگیر و راهی زندان شده بود، در بازجویی‌ها مخفیگاه همدستش را لو داد و دومین متهم نیز دستگیر شد. سارقان در بازجویی‌ها به سرقت از خانه شاکی و ضرب و شتم دختر 16 ساله او اعتراف کردند و مدعی شدند به خاطر اعتیاد به شیشه و تامین هزینه خرید مواد دست به این سرقت زده‌اند.

آنها گفتند: بعد از سرقت پول‌ها و طلاها، قصد آزار و اذیت زن جوان را داشتیم که ناگهان زنگ خانه به صدا درآمد و ما فرار کردیم. بعد از اعترافات متهمان، خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 1156 دادگاه بعثت فرستاده شد. چند روز پیش هردو سارق در مقابل قاضی گیوکی، ایستادند و به دفاع از خودشان پرداختند. آنها در جلسه محاکمه گفتند که هنگام سرقت از خانه ویلایی چون مقدار زیادی شیشه مصرف کرده بود‌ه‌اند تعادل روانی نداشته‌اند و به همین دلیل می‌خواستند زن جوان را مورد آزار و اذیت قرار دهند که در اجرای این نقشه ناکام مانده‌اند.

در پایان این جلسه با توجه به شکایت مادر و دختر و اعترافات سارقان، قاضی گیوکی هر کدام از متهمان را به اتهام سرقت مقرون به آزار، ضرب و شتم و تهدید به 17 سال زندان، 74 ضربه شلاق و پرداخت یک درصد دیه کامل بابت مجروح شدن دختر 16 ساله محکوم کرد. این در حالی است که متهم ردیف اول علاوه بر مجازات مذکور، به اتهام شروع به اقدام به آزار و اذیت زن جوان به تحمل99 ضربه شلاق محکوم شد. قاضی گیوکی خریدار اموال مسروقه را نیز به 6 ماه زندان و 30 ضربه شلاق محکوم کرد.

کد خبر 159625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز