همشهری آنلاین: 15 سر شاخه اصلی شرکت‌های هرمی در عملیات سحرگاهی کارآگاهان پلیس آگاهی و سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی قبل ماموران پلیس آگاهی در جریان فعالیت گسترده تعدادی از سرشاخه‌های شبکه هرمی گلدکوئست در اینترنت قرار گرفتند. بررسی ماموران نشان داد پس از عملیات‌های گسترده برعلیه سرشاخه‌های شرکت‌های هرمی در تهران این بار آنها فعالیت‌های خود را به شهر‌های دیگر منتقل کرده‌اند.

آغاز تحقیقات نامحسوس

با ردیابی های تخصصی مشخص شد، تعدادی از سرشاخه‌های شرکت‌های هرمی در اصفهان فعالیت مخفیانه‌ای را آغاز کرده و پس از جذب و اغفال طعمه های خود در استان‌های دیگر از طریق اینترنت آنها را به این شهر می‌کشانند.

ماموران پلیس آگاهی و سربازان گمنام امام زمان(عج) پس از سه ماه کارهای اطلاعاتی سرانجام 15 دفتر سرشاخه‌های شرکت‌های هرمی را در اصفهان شناسایی کرده و آنها را زیر نظر گرفتند.

سرانجام با تکمیل فاز تحقیقات اطلاعاتی ماموران اواخر هفته گذشته در عملیاتی سحرگاهی و همزمان سراغ سرشاخه‌های این شرکت در 15 منطقه اصفهان رفته و آنها را دستگیر کردند.

سرهنگ حسین حسین زاده - رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان - در تشریح این عملیات به خبرنگار مهر گفت: این عملیات که به طور همزمان اجرا شد ضربه محکمی به شرکت گلدکوئست وارد کرد. ماموران پلیس آگاهی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در این عملیات‌ها 115 نفر را دستگیر کردند که 25 نفر آنها از سرشاخه‌ها و اعضای اصلی شرکت‌های هرمی بودند.

آرزوی ویلا در جزیره نخل

وی افزود: پس از تحقیقات از دستگیرشدگان مشخص شد 90 درصد آنها بومی استان نبوده و از استان‌های بوشهر، بندرعباس،خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و... به اصفهان آماده بودند. میانگین سنی متهمان 25 سال و سطح سواد آنها سیکل تا فوق دیپلم است. سرشاخه ها آنها در اینترنت فریب داده و به بهانه سود کلان به دفاتر خود در اصفهان کشانده بودند. در جیب اغلب دستگیر شدند فهرستی از آرزوهایشان وجود داشت. یکی از زیرشاخه ها در فهرست خود آرزو کرده بود که یک ویلای 600 متری در جزیره نخل امارات داشته باشد.همچنین مغازه ای 150 میلیونی برای برادرش و یک خودروی گرانقیمت برای پدرش بخرد. در حالی که پدر او توانایی رانندگی ندارد.

سرهنگ حسین زاده ادامه داد: سر شاخه ها در هر آپارتمان بین 15 تا 30 نفر را نگهداری کرده و از هر کدام از آنها بین دو تا 10 میلیون تومان گرفته بودند. سر آفیس‌ها همچنین لباس شیک و خودروهای گرانقیمت داشته و ادعا می‌کردند با سرمایه گذاری در گلدکوئست به اینجا رسیده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تاکید کرد: اغلب سرشاخه ها پیش از این نیز به اتهام فعالیت در شرکت‌های هرمی دستگیر شده اما پس از آزادی با قرار وثیقه دوباره فعالیت خود را از سر گرفته بودند. حساب‌های سر شاخه‌ها با دستور قضایی مسدود شده و در حال بررسی و شناسایی حساب‌های آنها در خارج از کشور هستیم. پس از توجیه زیر شاخه‌ها و اطلاع آنها درباره نحوه کلاهبرداری سرآفیس‌ها، شاهد شکایت آنها از بالا دستی‌های خود بودیم.

فقط 2 درصد سود می‌کنند

این مقام انتظامی با اشاره به نتایج یک تحقیقات علمی گفت: در این تحقیق دانشگاهی مشخص شد در فعالیت‌های هرمی تنها 2 درصد سود میلیونی می‌بردند. 6 درصد پول خود را با سود کم دریافت می‌کنند و 92 درصد دیگر متضرر می‌شوند.
وی همچنین به اعضای شرکت‌های هرمی هشدار داد: فعالیت شرکت‌های هرمی به علت اخلال در نظام اقتصادی در اغلب کشور‌ها جرم بوده و در ایران نیز دارای عنوان مجرمانه است. سر شاخه های این شبکه در ایران توجه داشته باشند اگر فعالیت‌شان باعث اخلال در نظام اقتصادی شود با مجازات اعدام، پنج یا 10 سال حبس روبرو خواهند شد.

حسین زاده با اشاره به اینکه 15 دفتر سرشاخه‌ها به صورت اجاره‌ای بوده است تاکید کرد که هر گونه همکاری در اجاره یا رهن واحدهای مسکونی، اداری یا تجاری با شرکت‌های هرمی به عنوان معاونت در جرم تلقی می‌شود و فعالیت در شرکت‌های هرمی به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

کد خبر 159609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز