همشهری آنلاین: در پایان روز نخست رقابتهای بین‌المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ جام وهبی امره ترکیه که از عصر روز شنبه (8 بهمن) در شهر استانبول آغاز شده است، تیم منتخب ایران در چهار وزن اول توسط علی محمدی در وزن 66 کیلوگرم و امیرقاسمی منجزی در وزن 120 کیلوگرم به ترتیب صاحب یک مدال نقره و یک مدال برنز شد.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علی محمدی در وزن 66 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم سیمینوف از بلاروس را مغلوب کرد و با شکست کشتی‌گیرانی از اوکراین و ترکیه راهی دیدار فینال شد. در دیدار پایانی در حالی که محمدی تا ثانیه‌های پایانی از رفیق عیوض اوغلوی ترکیه‌ای پیش بود به دلیل ناداوری و اخطار و پوئن بی‌مورد داوران به مدال نقره دست یافت. این در حالی بود که در سکوی قهرمانی تماشاگران ترکیه محمدی را تشویق کردند و حمزه یرلی کایا، کشتی‌گیر سابق سرشناس ترک محمدی را قهرمان این وزن دانست.

در وزن 120 کیلوگرم هم امیر قاسمی منجزی در دور نخست کشتی‌گیر روس را شکست داد، وی در دور دوم مقابل اسماعیل گوزل، کشتی‌گیر سرشناس ترک به پیروزی رسید، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل کشتی‌گیر روسیه ای شکست خورد. قاسمی در دیدار رده‌بندی کشتی‌گیر دیگری از روسیه را ضربه فنی کرد و صاحب مدال برنز شد.

سامان عبدولی در وزن 55 کیلوگرم پس از شکست حریفی از آذربایجان مقابل کوهی هاسگاوا از ژاپن شکست خورد. در همین وزن شیرزاد بهشتی پس از استراحت در دور نخست با یک پیروزی و یک شکست به ترتیب مقابل کشتی‌گیرانی از ترکیه و آذربایجان به کار خود در این مسابقات پایان داد.

مهدی زیدوند در وزن 66 کیلوگرم با یک شکست مقابل حریفی از روسیه از دور رقابت‌ها کنار رفت. در وزن 84 کیلوگرم علی قیطاسی با دو پیروزی مقابل کشتی‌گیران گرجستان و ترکیه و یک شکست مقابل کشتی‌گیر ترکیه‌ای به کار خود در این مسابقات پایان داد.

روز یکشنبه در روز پایانی این مسابقات در وزن 60 کیلوگرم محمد نوربخش و عبدالمحمد پاپی، در وزن 74 کیلوگرم، کمال محمدعلی‌زاده در وزن 96 کیلوگرم و محمد رضا اکبری از ساعت 14:30 به وقت تهران به مصاف حریفان خود می‌روند.

رده‌بندی انفرادی روز نخست

در روز نخست این رقابت‌ها که با حضور کشتی‌گیران سرشناسی از کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، آذربایجان، قزاقستان و چند کشور دیگر در شهر استانبول در حال برگزاری است، تیم ایران صاحب یک مدال نقره و یک مدال برنز شد.

بر این اساس رده‌بندی انفرادی چهار وزن نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- مینجیان سیمینوف (روسیه) 2- ایوان تاتارینوف (روسیه) 3- الچین علی‌یف (آذربایجان) و کوهی هاسگاوا (ژاپن) 8- شیرزاد بهشتی طلا (ایران) 9- سامان عبدولی (ایران)

66 کیلوگرم: 1- رفیق عیوض اوغلو (ترکیه) 2- علی محمدی (ایران) 3- میخائیل سیامینوف (بلاروس) و ویتالی رحیم‌اف (آذربایجان)

84 کیلوگرم: 1- عظمت بیکبایف (روسیه) 2- دانیل گادیف (قزاقستان) 3- آلن خوگایف (روسیه) و جاوید حمزاتوف (بلاروس)


120 کیلوگرم: 1- نورماخان تینالیف (قزاقستان) 2- الکساندر آنوچین (روسیه) 3- یوسب چوگوشویلی (بلاروس) و امیر قاسمی منجزی (ایران)

رقابت‌های وزن‌های 60، 74 و 96 کیلوگرم از ظهر روز یکشنبه (9 بهمن) در شهراستانبول آغاز می‌شود و تیم ایران در این روز چهار نماینده دارد.

 

کد خبر 158657
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز