همشهری آنلاین: رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: اشخاص حقیقی که بیش از یک میلیون تومان بدهی معوقه مالیاتی داشته باشند ممنوع الخروج خواهند شد.

asgari

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی عسکری شمار اشخاص حقیقی بدهکار بیش از یک میلیون تومان به سازمان امور مالیاتی را سیال اعلام کرد و گفت: هم اکنون حدود هفت هزار و پانصد نفر به علت بدهی بیش از یک میلیون تومان به سازمان امور مالیاتی ممنوع الخروج هستند.

 وی میزان معوقات مالیاتی بیش از صد میلیون تومان را پنج هزار و دویست میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان 3300 میلیارد تومان جرایم دیرکرد مالیاتی است که در صورت پرداخت به بدهکاران تخفیف داده خواهد شد.

 معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی میزان وصول مطالبات معوق مالیاتی را در سال 90 حدود  1100 میلیارد تومان اعلام کرد وافزود: با تدابیر اجرا شده بخش دیگری از مطالبات معوق سازمان امور مالیاتی تا پایان امسال وصول خواهد شد.

 رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر ضرورت اجرای عدالت مالیاتی گفت: از حقوق بگیران در بخش عمومی و خصوصی حدود هشت درصد مالیاتهای کشور دریافت می‌شود و سهم انان نسبت به درامدی که در قالب حقوق دریافت می‌کنند در مقایسه با سایر فعالان اقتصادی بیشتر است.

 وی افزود: این بدان معناست که ما در دیگر بخش‌ها نتوانستیم مالیات واقعی را از فعالان اقتصادی دریافت کنیم.

 عسکری در پاسخ به پرسشی درباره میزان مطالبات سازمان امور مالیاتی از گروه امیر منصور آریا اظهارداشت: پرونده شرکت‌های وابسته به امیر منصورآریا (متهم اصلی پرونده تخلف مالی سه هزار میلیاردی از شبکه بانکی کشور) با دقت بازنگری می‌شود تا در جاهایی که کتمان درامد شده است حقوق عمومی تامین شود.

  وی گفت: با قاضی پرونده نیز همکاری نزدیک داریم تا اطلاعات مورد نیاز وی به سرعت تامین شود اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد اطلاعات مالیاتی این گروه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده شده است.

کد خبر 158554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز