همشهری‌آنلاین: معاون سازمان امور مالیاتی از افزایش مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده تا 31 فروردین ماه خبر داد.

واحد مرکزی خبر نوشت: معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با اشاره به مصادف شدن مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده عملکرد زمستان نود با تعطیلات نوروز گفت: برای رفاه مشمولان اجرای این قانون مهلت ارائه اظهارنامه‌ها 16 روز تمدید شده است.

محمد قاسم پناهی با تاکید بر اینکه این مدت تمدید نخواهد شد به تجربه سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: مودیان، اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده را به روزهای پایانی موکول نکنند که در این صورت با تراکم مراجعات و مشکلات ناشی از آن مواجه خواهند شد.

وی گفت: خوشبختانه بیش از 99 درصد اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود و مشمولان می‌توانند از منزل یا محل کار اظهارنامه‌های خود را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

پناهی در عین حال افزود: چنانچه مودیانی باشند که به هر علت نتوانند به صورت الکترونیکی اظهار نامه‌های خود را ارسال کنند پنجاه مرکز خدمات مودیان اماده تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیات برارزش افزوده آنان است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی درباره نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جدید اظهار داشت: به موجب قانون برنامه پنجم توسعه هر سال یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد بر این اساس نرخ مالیات برارزش افزوده در سال 1391 پنج درصد است و مودیان مشمول این قانون باید از اول فروردین سال جدید در صورتحساب فروش کالا یا خدمات نرخ جدید را اعمال کنند.

پناهی با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده به دو قسمت مالیات و عوارض تقسیم می‌شود افزود: 2.9 درصد از پنج درصد به عنوان مالیات برارزش افزوده پس از وصول به خزانه واریز می‌شود و 2.1 درصد نیز به عنوان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز خواهد شد.

دوره‌های ارائه اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده سه ماهه است و بر اساس ضوابط مودیان مشمول این مالیات تا 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده فصل قبل را به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.

کد خبر 164235
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز