گروه اقتصادی: به‌رغم اعلام برخی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس شورای اصناف مبنی بر توافق با صنف پارچه‌فروشان، مقاومت این صنف در برابر اجرای قانون ادامه داشته و بازار پارچه‌فروشان تهران روز گذشته نیز تعطیل بود.

پارچه

با برگزاری آخرین جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با صنف پارچه فروش و سازمان امور مالیاتی اخباری در زمینه رفع مشکلات و بازگشایی مغازه‌های پارچه فروشی از روز گذشته مطرح شد اما رئیس اتحادیه بنکداران پارچه با رد هرگونه توافق به خبرنگار ما گفت:

روز گذشته نیز مغازه‌های پارچه‌فروشی همچنان تعطیل بود. محمد صادق مشایخ با رد مطالب مطرح در زمینه بازگشایی بازار پارچه گفت: بازار پارچه تهران هنوز بازگشایی نشده چراکه توقع پارچه‌فروشان آن است تا اجرای این قانون به‌دلیل عدم‌ارائه آموزش‌های لازم برای یک دوره زمانی 5 ساله به تعویق افتد. وی با بیان اینکه صنف پارچه‌فروشان پیگیر مطالبات خود از طریق مجلس شورای اسلامی و وزارت بازرگانی است، افزود:

مالیات بر ارزش افزوده طرحی ناشناخته است که برای اجرا در مدت 5 سال به تصویب رسیده و به هنگام تصویب نیز مقرر شده بود تا اگر در مرحله اجرا با مشکل مواجه شود، این قانون اصلاح شود. مشایخ با رد مقاومت پارچه فروشان در برابر اجرای قانون گفت: پارچه‌فروشان خواستار آن نیستند که مالیات ندهند اما مشکل از ناشناخته بودن و نحوه اجرای این قانون است، از سوی دیگر قانون باید از انعطاف لازم در مرحله اجرا برخوردار باشد.

کد خبر 143887
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز