معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی از عدم‌تحقق مالیات بر ارزش افزوده فراورده‌های نفتی در سال گذشته خبر داد.

محمد قاسم پناهی با بیان اینکه کل منابع قانون مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال گذشته 5هزار و 600 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، خاطرنشان کرد: در عملکرد سال گذشته 3هزار و 710 میلیارد تومان وصول شد و این رقم معادل 66 درصد از هدف قانون بودجه بود. معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: عمده علت عدم‌تحقق به خاطر این بود که پیش‌بینی شده بود از محل مالیات فراورده‌های نفتی 1600 میلیارد تومان به‌علت تغییر در قیمت نفتی وصول شود اما چون هدفمندسازی یارانه‌ها و آزادشدن قیمت فراورده‌های نفتی به‌ویژه بنزین‌ در اواخر سال 89 رخ داد و 10 ماه سال طبق قیمت قبلی بود، لذا این درآمد محقق نشد. پناهی گفت:

در قانون بودجه سال‌جاری برای کل منابع قانون مالیات بر ارزش افزوده 6 هزار و 700 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که از این رقم برای مالیات بر ارزش افزوده مبلغ 4 هزار و 100 میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده و با کمک مودیان تلاش خواهد شد که تحقق امسال بهتر باشد چون هم افزایش قیمت فراورده‌های نفتی وجود دارد، هم تعداد مودیان مشمول گسترش یافته است، هم نرخ مالیات یک درصد اضافه شده و از 3 به 4 درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافته است.

کد خبر 142259
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز