گروه اقتصادی: رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با تشریح تازه‌های مالیات اصناف، طلافروشان و مالیات بر خانه‌های خالی در سال90 اظهار کرد:

Apogon یک گونه جدید ماهی کاردینال

برای وضع مالیات برخانه‌های خالی قرار است وزارت مسکن لایحه را از طرف دولت به مجلس ارائه کند. به گزارش همشهری، پیش‌تر معاون وزیر مسکن از ارائه پیشنهادی به وزارت امور اقتصادی و دارایی و به‌طور مشخص سازمان امور مالیاتی برای اعمال مالیات بر خانه‌های خالی خبر داده بود که با اظهارنظر روز گذشته معاون وزیر اقتصاد مشخص می‌شود که وعده اخذ مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه دست‌کم تا یک سال آینده هم اجرایی نخواهد شد.

به گزارش مهر، علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر در بسیاری از نقاط شهری کشور ساختمان‌هایی ساخته شده اما به‌دلیل بورس‌بازی برخی افراد به اجاره یا فروش گذاشته نمی‌شود، بدون اشاره به زمان خاصی وعده داد که مالیات یا عوارضی به خانه‌های خالی از سکنه تعلق خواهد گرفت.

او درخصوص توافق با اصناف گفت: امسال درخصوص مشاغل بند الف قانون مالیات‌ها اگر کسانی حداقل 15درصد رشد نسبت به سال قبل دارند، می‌توانند از شرایط خوداظهاری برخوردار شوند، اگر زیر 15درصد باشد مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت. او افزود: اگر امسال اظهارنامه الکترونیکی ارائه شود، 30درصد نقد و 70درصد تقسیط می‌شود و اگر به‌صورت کاغذی ارائه شود 40درصد مالیات نقد و 60 درصد باقیمانده تقسیط خواهد شد. وی تاکید کرد: کسانی که تا سال 88 بدهی دارند و بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند تا پایان شهریور امسال مهلت دارند نسبت به تعیین تکلیف مالیات‌های قبلی خود اقدام کنند.

مالیات بر سکه فقط در بانک کارگشایی

عسکری درخصوص اعمال مالیات بر خرید و فروش سکه گفت: از ابتدای امسال عرضه شمش و سکه طلا مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌شود که فعلا در گام اول در بانک کارگشایی و بانک مرکزی اعمال می‌شود و برای فروشندگان سکه اجرا نمی‌شود. او با اشاره به جلسات برگزارشده با بانک مرکزی ابتدای سال‌جاری برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده در معاملات سکه گفت: براساس مصوبات قانونی مراجع قانونی کشور بانک مرکزی تا پایان سال گذشته برای عرضه سکه و شمش طلا از پرداخت مالیات معاف بود اما این معافیت از ابتدای سال‌جاری برداشته شده است.

معاون وزیر اقتصاد در مورد آخرین توافقات حاصل‌شده با صنف طلافروشان برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده گفت: براساس آخرین توافقات در جلسه سازمان مالیاتی و اصناف در اوایل سال‌جاری، طلافروشان به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده راغب بودند اما هنوز برخی از آنها این قانون را درصورتحساب‌های خود درج نمی‌کنند.

بدهی مالیاتی بانک مرکزی

عسکری در پاسخ به سؤالی درباره میزان بدهی مالیاتی معوق بانک مرکزی به سازمان مالیاتی گفت: بانک مرکزی بدهی به سازمان مالیاتی ندارد اما یک پرونده 680‌میلیارد تومانی بابت تسعیر نرخ ارز در هیأت حل اختلاف در حال رسیدگی است.

کد خبر 136086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز