گروه شهری: 37 طرح عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی و خدمات شهری صبح 8 بهمن ز با حضور شهردار تهران در منطقه 9 تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

منطقه 9

نصرالله آبادیان شهردار منطقه 9 با اعلام این خبر گفت: احداث مجموعه فرهنگی - ورزشی ویژه بانوان منطقه در زمینی به وسعت 2هزار و400مترمربع به‌منظور افزایش سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و توجه ویژه به ورزش و تفریح بانوان از جمله مهم‌ترین طرح‌های قابل افتتاح است. وی افزود: در این مجتمع سالن ورزشی چندمنظوره شامل ورزش‌های توپی، استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی و کتابخانه، کارگاه‌های آموزشی و ساختمان اداری با تمامی امکانات رفاهی برای بانوان درنظر گرفته شده است.

آبادیان خاطرنشان کرد: این مجموعه با هزینه‌ای بالغ بر 45میلیارد ریال با حضور دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد. وی از دیگر طرح‌های شهرداری منطقه 9 به احداث ساختمان شهرداری ناحیه یک‌و2، فرهنگسرای امام خمینی، مجموعه فرهنگی - هنری ایرانسرا و احداث ایستگاه پردازش و بازیافت پسماند اشاره کرد و بیان داشت: مجموعه ساختمان ناحیه یک شهرداری منطقه در زمینی به مساحت 480مترمربع در 6 طبقه و با قابلیت ارتقا تا 8 طبقه با کاربری اداری به بهره‌برداری می‌رسد. شهردار منطقه 9 ادامه داد: مجموعه ساختمان ناحیه‌2 نیز در زمینی به مساحت 330 مترمربع در 5 طبقه و با کاربری اداری در حدود 13 میلیارد ریال در محله‌7 به بهره‌برداری رسیده است. وی همچنین درباره احداث فرهنگسرای امام‌خمینی خاطرنشان کرد: این فرهنگسرا در 6طبقه و در مساحتی بالغ بر یک‌هزار و 59 مترمربع احداث شده و کتابخانه و مرکز آموزش‌های آن آماده بهره‌برداری است. در این فرهنگسرا زمین فوتبال و زمین چمن مصنوعی نیز احداث شده است. آبادیان با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی- هنری ایرانسرا یکی از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه است، گفت: این مجموعه در مساحتی بالغ بر 2هزارو700‌مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد. وی تاکید کرد: این پروژه به‌گونه‌ای طراحی شده که 22‌غرفه در آن برای بهره‌مندی هنرمندان شهر تعبیه شده است تا بتوانند صنایع هنری و دستی خود را در این غرفه‌ها به نمایش بگذارند.

شهردار منطقه 9 ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف احداث گذر هنرمندان توسعه و تبلیغ دستاوردهای فرهنگی ایران است که از طریق نمایش آثار و صنایع‌دستی و فرهنگی ممکن می‌شود. وی از دیگر طرح‌های آماده افتتاح این منطقه را بازسازی بوستان المهدی (عج)، احداث دوربرگردان روبه‌روی بیمارستان شریعت رضوی، احداث پارکینگ تپه شماره یک میدان آزادی، جدول بندی و کفپوش، نصب چمن مصنوعی، جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث حوضچه رسوبگیر، زیرسازی و آسفالت، اصلاح هندسی در خیابان‌های منطقه، بازسازی و احداث فضای سبز میدان بوتان و زیرپل شیر، احداث آبنمای صخره‌ای در لچکی میدان فتح و آبنمای موزیکال پارک آزادی عنوان کرد.

کد خبر 158447
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز