همشهری آنلاین: با اعلام خبر موافقت رئیس جمهور با افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی به بیش از نرخ تورم، نرخ انواع سکه به شدت کاهش یافت و سکه تمام طرح جدید با افت 250 هزار تومانی در یک روز همراه شد.

سکه بهار آزادی

به گزارش همشهری‌آنلاین، قیمت سکه که امروز پس از موافقت رئیس جمهور با افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی روند کاهشی خود را آغاز کرد در آخرین گزارش‌ها به 800 هزار تومان رسید.

مهر در گزارشی آورده است: با اعلام موافقت رئیس جمهور با افزایش نرخ سود بانکی بالاتر از تورم، حباب سکه ترکید و قیمت انواع سکه با افت شدیدی مواجه شد.

هم اکنون قیمت سکه طرح قدیم در بازار به 820 هزار تومان، طرح جدید به 800 هزار تومان، نیم سکه به 400 هزار تومان، ربع سکه به 200 هزار تومان و گرمی به 90 هزار تومان کاهش یافت.

این در حالی است که نرخ سکه طرح قدیم و جدید در ساعات پایانی معاملات روز دوشنبه گذشته یک میلیون و 50 هزار تومان، نیم سکه 520 هزار تومان، ربع سکه 265 هزار تومان و گرمی 125 هزار تومان بود.

بر این اساس، قیمت سکه که در روز دوشنبه به صورت حبابی افزایش شدیدی پیدا کرده بود به همان نسبت در روز جاری با کاهش مواجه شده است و به عبارتی حباب سکه فرو ریخت.

سکه طرح قدیم طی یک روز با افت 230 هزار تومان، سکه طرح جدید با افت 250 هزار تومانی، نیم سکه با افت 120 هزار تومانی، ربع سکه با افت65 هزار تومانی و گرمی با افت 35 هزار تومانی مواجه شده است.

مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی اعلام کرده است: قیمت واقعی سکه طرح جدید 700 هزار تومان است و کسانی که با قیمت‌های بالاتر از این رقم سکه بخرند، ریسک زیادی پذیرفته‌اند.

فارس هم در گزارشی از آخرین قیمت سکه در بازار خبر داده و اعلام کرده است سکه به قیمت ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد اما قیمت خرید ۷۰۰ هزار تومان است.

یک مقام مسئول بانک مرکزی دو روز پیش هشدار داده بود مردم سکه را بالاتر از 700 هزار تومان خریداری نکنند. این گفته مسئول بانک مرکزی امروز به حقیقت پیوست.

کد خبر 158304
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز