همشهری آنلاین: معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به این که اسامی افراد واجد شرایط دریافت آرم طرح ترافیک از پنجشنبه 6 بهمن بر روی سامانه شهرداری تهران اعلام می‌شود گفت: شهروندان با پرداخت مبلغ علی‌الحساب که به تایید شورای شهر تهران رسیده است می‌توانند از فردا مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

car

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که شهرداری تهران جهت رفاه حال شهروندان ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک سال 91 را خیلی زودتر از سال گذشته آغاز کرد افزود: متاسفانه از زمان ثبت‌نام صورت گرفته تا امروز چهارشنبه هنوز تصمیم شورای عالی ترافیک کشور در خصوص نرخ آرم‌های طرح ترافیک سال 91 ابلاغ نشده است و تکلیف 57 هزار و 500 متقاضی حقیقی و حقوقی بجز سهمیه‌بگیران آرم‌های سال 91 مشخص نیست.

 وی با اشاره به این که شورای شهر تهران افزایش متوسط 10 درصدی را برای آرم‌های طرح ترافیک سال 91 پیشنهاد کرده است تصریح کرد: برای جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و مشکلات دیگر خصوصا در روزهای پایانی سال، شهرداری تهران تصمیم گرفت که فعلا بر اساس نرخ‌های مصوب شورای شهر تهران مراحل تکمیل ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک سال 91 را آغاز کند.

 معاون ترافیک شهردار تهران افزود: بدین ترتیب آن دسته از متقاضیان حقیقی و حقوقی که برای دریافت آرم طرح ترافیک سال 91 ثبت نام کرده‌اند از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 6 بهمن ماه می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir و وارد کردن کد رهگیری از نتیجه ثبت‌نام خود آگاه شده و مراحل ثبت‌نام را برای دریافت آرم تکمیل کنند.

 وی با اشاره به این که متقاضیان بر اساس 16 پارامتر امتیازبندی شده‌اند تصریح کرد: متقاضیانی که به نتیجه اعلامی اعتراض دارند نیز می‌توانند در پایگاه اینترنتی شهرداری تهران اعتراض خود را ثبت کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

 معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به این که نتایج اعتراضات تا پایان بهمن ماه اعلام می‌شود از شهروندان خواست از مراجعه حضوری به واحد صدور آرم جددا خودداری کنند چرا که تمامی فرآیند صدور آرم طرح ترافیک امسال کاملا الکترونیکی انجام می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج، سایت ثبت نام تا پایان سال 91 باز خواهد ماند ولی تنها سهمیه‌بگیران ارگان‌ها و نهادهای خاص که دارای کد رهگیری هستند می‌توانند به این سایت مراجعه کنند.

 معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه تمام درآمد ناشی از فروش آرم‌های طرح ترافیک صرف بهبود جریان ترافیک، ایمن سازی معابر و بهبود حمل و نقل عمومی خواهد شد گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک در سال آینده، 98 هزار و 200 فقره برچسب طرح ترافیک به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود در عین حال در سال 91 حدود 10 هزار فقره آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی نیز به فروش خواهد رسید.

 به گفته وی از 98 هزار و 200 فقره برچسب طرح ترافیک سال 91 حدود 30 هزار فقره برای افراد حقیقی و حقوقی و 68 هزار و 200 فقره برای ارگان‌ها، وزارتخانه‌ها، بنیاد امور ایثارگران و جانبازان، بیماران خاص، اتحادیه‌های حمل و نقل، پزشکان، اعضای هیات علمی، کارکنان دولت و خودروهای دولتی و ... اختصاص خواهد یافت.

 معاون ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه آرم‌های طرح ترافیک سال 90 به دلیل تاخیرهای ایجاد شده از 8 اردیبهشت ماه سال جاری به طور کامل معتبر اعلام شدند گفت: در عین حال تمام تلاش شهرداری تهران این است که آرم‌های طرح ترافیک سال 91 را پیش از آغاز سال تحویل داده و اعتبار این آرم‌ها از اول فروردین ماه سال آینده آغاز شود.

 وی با اشاره به اینکه نرخ‌های اعلامی به صورت علی‌الحساب خواهد بود گفت: قطعا شهرداری تهران پس از ابلاغ نرخ‌های جدید آرم طرح ترافیک سال 91 در خصوص مابه‌التفاوت نرخ آرمها تصمیم‌گیری می‌کند.

کد خبر 158293
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز