مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرانجام شورای عالی ترافیک کشور فردا ( 27 دی) نرخ آرم‌های طرح ترافیک سال 91 را اعلام می‌کند و بدین ترتیب تکلیف 57 هزار و 500 متقاضی حقیقی و حقوقی آرم طرح ترافیک سال آینده مشخص می‌شود.

آرم طرح ترافیک

به گزارش ایسنا، لایحه نرخ آرم‌های طرح ترافیک سال 91 که 27 آذرماه سال جاری در چهارصد و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران تصویب شد همچنان منتظر تصمیم‌گیری شورای عالی ترافیک است که دقیقا یکماه پس از تصویب این لایحه سرانجام قرار است در جلسه فردا (سه‌شنبه) در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

 سید جعفر تشکری هاشمی، معاون ترافیک شهردار تهران پیشتر با اشاره به مشخص شدن افراد واجد شرایط دریافت آرم طرح ترافیک سال 91 به ایسنا گفته بود که بیش از 57 هزار و 500 متقاضی حقیقی و حقوقی برای دریافت آرم طرح ترافیک سال 91 همچنان چشم‌انتظار تصویب نرخ آرم‌ها در شورای عالی ترافیک هستند.

 وی با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری و هماهنگی صورت گرفته با سایر دستگاه‌های مرتبط با مساله آرم طرح ترافیک، تصمیم گرفته شد تا نرخ آرم‌های طرح ترافیک سال 91 به طور میانگین 10 درصد افزایش یابد افزود: خوشبختانه این پیشنهاد در شورای شهر تهران مصوب شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی ترافیک ارسال شد.

 وی با اشاره به اینکه تمام درآمد ناشی از فروش آرم‌های طرح ترافیک صرف بهبود جریان ترافیک، ایمن سازی معابر و بهبود حمل و نقل عمومی خواهد شد گفت: امسال برای جلوگیری از هرگونه تاخیر در زمینه صدور و تحویل آرم‌های طرح ترافیک سال 91 تصمیم گرفتیم تا ثبت‌نام را زودتر انجام دهیم، اما متاسفانه هنوز شورای عالی ترافیک نظر خود را در خصوص مصوبه شورای شهر تهران در زمینه نرخ‌ آرم‌های طرح ترافیک سال 91 اعلام نکرده است.

 معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه برای آرم طرح ترافیک سال 90 در طول حدود یکسال، حدود 40 هزار نفر افراد حقیقی و 16 هزار خودرو 9 هزار و 500 شرکت حقوقی برای دریافت آرم طرح ترافیک ثبت نام کرده بودند تصریح کرد: این در حالیست که در سال جاری فقط در مرحله اول ثبت‌نام یعنی حدود یک ماه 42 هزار نفر افراد حقیقی و حدود 15 هزار و 500 دستگاه خودرو 9 هزار شرکت حقوقی برای دریافت آرم طرح ترافیک سال 91 ثبت نام کرده‌اند.

 98 هزار و 200 فقره آرم طرح ترافیک در سال آینده واگذار می‌شود

 وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک در سال آینده، 98 هزار و 200 فقره برچسب طرح ترافیک به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود گفت: در عین حال در سال 91 حدود 10 هزار فقره آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی نیز به فروش خواهد رسید.

 به گفته معاون ترافیک شهردار تهران از 98 هزار و 200 فقره برچسب طرح ترافیک سال 91 حدود 30 هزار فقره برای افراد حقیقی و حقوقی و 68 هزار و 200 فقره برای ارگان‌ها، وزارتخانه‌ها، بنیاد امور ایثارگران و جانبازان، بیماران خاص، اتحادیه‌های حمل و نقل، پزشکان، اعضای هیات علمی، کارکنان دولت و خودروهای دولتی و ... اختصاص خواهد یافت.

 وی با بیان اینکه آرم‌های طرح ترافیک سال 90 به دلیل تاخیرهای ایجاد شده از 8 اردیبهشت ماه سال جاری به طور کامل معتبر اعلام شدند گفت: در عین حال تمام تلاش شهرداری تهران این است که آرم‌های طرح ترافیک سال 91 را پیش از آغاز سال تحویل داده و اعتبار این آرم‌ها از اول فروردین ماه سال آینده آغاز شود.

 معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه برای سهمیه‌بگیران تعرفه‌ای به صورت علی الحساب برای آرم‌های طرح ترافیک سال 91 در نظر گرفته شده است افزود: درعین حال پس از نهایی شدن قیمت‌ها مابه‌التفاوت قیمت آرم از دستگاه‌های سهمیه‌بگیر گرفته خواهد شد. اما همچنان اشخاص حقیقی و حقوقی که حدود 57 هزار و 500 نفر هستند چشم‌انتظار اظهارنظر شورای عالی ترافیک در خصوص قیمت آرم‌های طرح ترافیک سال 91 هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران آمادگی کامل دارد تا نسبت به طی مراحل ثبت نام با صدور آرم‌های طرح ترافیک سال 91 در اسرع وقت اقدام کند گفت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده ظرف 72 ساعت پس از اعلام نرخ آرم‌های طرح ترافیک سال 91 توسط شورای عالی ترافیک، اسامی واجدین شرایط دریافت آرم بر روی سامانه شهرداری تهران اعلام خواهد شد.

 معاون ترافیک شهردار تهران در خصوص مراحل ثبت نام آرم‌های طرح ترافیک سال 91 گفت: مراحل ثبت نام آرم‌های طرح ترافیک سال‌ آینده برای افراد حقیقی همانند سال جاری به صورت اینترنتی خواهد بود ولی افراد حقوقی به جای پرداخت قبض بانکی و در راستای کاهش تردد‌های درون شهری و دولت الکترونیک پرداخت وجه آرم از طریق ساتنا صورت می‌گیرد.

 خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران نیز خواستار ابلاغ هرچه زودتر مصوبه نرخ آرم‌های طرح ترافیک سال 91 از سوی شورای عالی ترافیک شده و به ایسنا گفته بود که برابر مصوبه شورای شهر تهران نرخ آرم‌های طرح ترافیک سال 91 نسبت به سال 90 به طور میانگین 10 درصد افزایش خواهد داشت و تعداد آرم طرح ترافیک گروه‌های مختلف نیز تغییر نکرده است.

 وی یادآور شده بود که شورای عالی ترافیک هرچه زودتر باید در خصوص این مصوبه تعین تکلیف و آنرا ابلاغ کند چرا که شهرداری تهران باید تا قبل از پایان سال جاری پرونده صدور آرم طرح ترافیک سال آینده را ببندد.

 به گزارش ایسنا، بررسی متن پیشنهادی آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره یک ماده 15 قانون جدیدرسیدگی به تخلفات رانندگی در زمینه نحوه مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای و تعیین معابر پرترافیک، شرایط و نحوه جذب و آموزش بکارگیری متصدیان مربوطه و بررسی جدول جرایم حمل و نقل ریلی موضوع ماده 25 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی که این جرایم را بین 40 تا 50 هزار ریال تعیین کرده است نیز در دستور کار جلسه روز سه‌شنبه شورای عالی ترافیک کشور قرار دارد.

کد خبر 157402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز