گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه مردم دوست دارند به‌جای شعار زیبای عدالت، طعم شیرین عدالت را بچشند، گفت: در شهرداری باید احساس کنیم که ویترین شهر هستیم، مردم ما را می‌بینند و نسبت به عملکردمان قضاوت می‌کنند.

دکتر محمدباقر قالیباف در نشست فصلی مدیران شهرداری تهران که به همت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) با بیان اینکه این هم از عظمت خلقت خداوند است که انسان را به‌نحوی خلق کرده که هر چقدر بخواهد می‌تواند خودش را پیش ببرد، چه در مسیر صعودی و چه در مسیر نزولی، افزود: ‌ای‌کاش حالا که در مسئولیت هستیم به این باور برسیم که مسئولیت‌ها و قدرت‌ها که در سر قلم من و شماست، به چه قیمتی در اختیارمان قرار گرفته است.

شهردار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: چه جوانان عزیزی با چه امیدهای بزرگی از زندگی‌شان دست شستند و رفتند و من و شما امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم وارث خون آنها هستیم و حال که در مسند مسئولیت‌ها قرار گرفته‌ایم این وظیفه‌مان است که متوجه این مهم باشیم که تنها راه نجات ما این است که از آرمان‌ها و اهدافی که آنها دنبال می‌کردند، پیروی کرده و آن را محقق‌ سازیم.وی اضافه کرد: اگر روزی همسنگر آنها بودیم و آنها رفتند و ما واماندیم، امروز باید در مسیر اهداف آنها حرکت کنیم.

شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه برای من قطعی است و اینگونه تحلیل می‌کنم که دشمنان نظام و انقلاب دیگر از راه‌های خشن و سخت همچون دوران دفاع مقدس و موضوعات امنیتی و نظامی به سراغ انقلاب اسلامی نمی‌آیند، گفت: آنها تمامی رویکردهایشان را تغییر داده‌اند و همه تلاششان این است که به زعم باطلشان انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را از درون خالی کنند.

قالیباف خاطرنشان کرد: اگر شما مرتب، در هر نشست و در هر جایی بحث کارآمدی دین در اداره جامعه را از من می‌شنوید، این موضوع ریشه در همین امر دارد.

وی اضافه کرد: ناکارآمدی در فضایی که دروغ، تهمت و افترا وجود دارد روی داده و به این ترتیب دیگر نمی‌توان به درستی کار کرد. ما باید تلاش کنیم، پرکار باشیم و عقلانیت به خرج دهیم.

شهردار پایتخت تصریح کرد: در مجموعه شهرداری بنده و امثال بنده کسانی هستیم که می‌آییم و می‌رویم. این افتخار برای بدنه شهرداری و زحمتکشان باقی‌می‌ماند. روزی در این شهر 2کیلومتر تونل در 10سال ساخته شد و امروز ده‌ها کیلومتر تونل به انجام رسیده است. اینها خیر و برکت است و بسیار اهمیت دارد، اما بخش مهم‌تر باورهای دینی و اخلاقی و منش‌هایی است که در زندگی شخصی و کاری خودمان به همراه داریم.

قالیباف ادامه داد: در خیلی از کشورها تونل‌های بزرگ، پل‌های طویل و آسمانخراش‌های بلند می‌بینیم اما آنها هیچ معنا و مفهومی برای ما ندارند چرا که در مسیر خدا ساخته نشده و هر چیزی که در مسیر خداوند نباشد به سرعت به سمت نابودی پیش می‌رود.

قالیباف با بیان اینکه اگر قوتی یا ضعفی داریم از خودمان می‌گوییم و کاری به هیچ جای دیگر نداریم، گفت: آن زمانی به نظام و انقلابمان ضربه می‌خورد که برخی صرفا انسان‌های آرمانگرا و خوب شعار بده باشند یا عملگرای صرف.

وی تاکید کرد: من ندیده یقین دارم کارگران تونل نیایش و صدر در کارگاه بین خودشان از همدلی خاصی برخوردار هستند چرا که تا این همدلی وجود نداشته باشد کارها به شکل مطلوب پیش‌نمی‌رود. تنها پول، تجهیزات و پیگیری، کار را به انجام نمی‌رساند بلکه همدلی حرف اول را می‌زند. باید سعی کنیم در مجموعه شهرداری نسبت به هم با محبت رفتار کنیم تا خیر و برکت به کارهایمان بیاید.

کد خبر 158170
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز